הייעוץ המשפטי של הבנק התקשר בגלל חוב? זה מה שאתם צריכים לבקש

אם צברתם חוב בבנק, הרי שכדאי להסדיר אותו כמה שיותר מהר וברמת הסניף, כי שם אתם צפויים לקבל את התנאים הטובים ביותר לכך

חובות / צילום: Shutterstock
חובות / צילום: Shutterstock

אם יש לכם חוב בבנק הוא עובר מסלול מסוים בתוך הבנק וככל שהוא "מתרחק" מהסניף ובוודאי יוצא מהבנק אל טיפול משפטי חיצוני, כך מצבכם הולך ונעשה רע יותר. לכן אם צברתם חוב בבנק, הרי שכדאי להסדיר אותו כמה שיותר מהר וברמת הסניף, כי שם אתם צפויים לקבל את התנאים הטובים ביותר לכך.

אחרי הסניף, החוב עובר ליחידה להסדרת חובות של הבנק. מדוע עדיף להשאיר את החוב ברמת הסניף? כי הסניף לא רוצה שהתיק ייצא ממנו ויתויג כ"דיפולט" ולכן צפוי לבוא לקראתכם. אם אתם ממשיכים להתעלם מהבנק, החוב בסופו של דבר מתגלגל למשרד עורכי דין שעובד עם הבנק. מאחר שעורכי דין אלה מקבלים שכר טרחה בהתאם למידת הצלחתם לגבות את הכסף, הרי שהרבה פעמים הם נדרשים לעמוד בשיעור גבייה מסוים כדי לקבל תשלום, והתמריצים הכלכליים הללו פועלים לרעתכם.

מה אפשר לעשות? חשוב לזכור שעומדת לזכותכם זכות חשובה במקרים כאלה. זכותכם לבקש מעורכי הדין האלה לחזור ליחידה לניהול החובות בבנק. היכן אפשר ללמוד על הזכות הזו? היא כתובה במכתב ההתראה שמגיע מהבנק, וכן מפורסמת גם באתרי הבנקים. "הזכות הזו נעלמת מעיני הציבור וחבל, היא הייתה יכולה לחסוך הרבה עגמת נפש", הסביר באחרונה ל"גלובס" שי אבו, יו"ר איגוד היועצים לכלכלת המשפחה, מנכ"ל חברת "הון משפחתי".