ישועה: "ההתנהלות של גברת נתניהו היא הזויה ועם בקשות הזויות"

החלה חקירתו הנגדית של אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, במשפט נתניהו • עו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', עימת את ישועה עם דברים שאמר ועשה, במטרה להראות שישועה "זגזג" בהתנהלותו והתערב פעמים רבות בתוכן החדשותי מתוך אינטרסים של בזק • ‏ישועה: "ינון מגל רצה להתפטר שלוש פעמים בגלל הטיית הסיקור בעניין נתניהו"

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, בבית המשפט / צילום: אבישי גרינצייג
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, בבית המשפט / צילום: אבישי גרינצייג

14:30

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת חקירתו הנגדית של עד התביעה אילן ישועה, מנכ"ל אתר וואלה לשעבר, במסגרת משפטם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ'. עו"ד ז'ק חן, סנגורו של בעלי בזק לשעבר, שאול אלוביץ', עימת את ישועה עם דברים שאמר ועשה בעבר, וזאת במטרה להראות שישועה "זגזג" בהתנהלותו, ובזמן אמת כמנכ"ל וואלה התערב באופן בוטה פעמים רבות בתוכן החדשותי מתוך אינטרסים כלכליים מסחריים של קבוצת בזק.

בהמשך עבר עו"ד חן לעסוק בפרטי אירועי סיקור בוואלה של משפחת נתניהו, וביקש להציג פער דרמטי בין הציטוטים של ישועה בזמן אמת - בהם הוא גילה אמפתיה רבה לשרה נתניהו במסגרת שיחה מול מקורבו של ראש הממשלה זאביק רובינשטיין - לבין עדויותיו במשטרה ובחקירתו הראשית בבית המשפט.

ישועה השיב: "התשובה מאוד פשוטה. ההתנהלות של גברת נתניהו היא הזויה ועם בקשות הזויות. זה הקונטקסט. הבקשות הן בין הזויות למטורפות. זו ההתנהגות. ככה אני דיברתי על זה. יש תמונה שכתבתי עליה 'יפיפייה'. למה אתה לא שואל אם באמת חשבתי שהיא יפיפייה?".

עו"ד חן הקשה על גרסת ישועה לאור העובדה שבתוך מסכת הלחצים הוא דווקא יזם ראיון בלעדי עם שרה נתניהו.

ישועה: "זו הזדמנות לרייטינג שאני רואה. אני נמצא בסביבה שבה יש רצף של פגישות הזויות מטורפות. אני אוציא מעז מתוק. מכל החרא אני אוציא משהו".

עו"ד חן: "בשביל הזדמנות לרייטינג היית מוכן להתערב". 

10:45

בבית המשפט המחוזי בירושלים החלה חקירתו הנגדית של עד התביעה אילן ישועה, מנכ"ל אתר וואלה לשעבר, במסגרת משפטם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ'. עו"ד ז'ק חן, סנגורו של בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ, עימת את ישועה עם כתבה מ-2013 באתר "העין השביעית", בה התלוננו עיתונאים על התערבות קיצונית של ישועה בתכני האתר. ישועה לא הכחיש כי שקל שיקולים מסחריים לעתים בנוגע לניהול התוכן של האתר. 

עו"ד ז'ק חן לישועה: "אתה טענת בחקירתך כי מעולם לא התערבת בתוכן של האתר".

ישועה השיב כי הוא אמר שהוא לא התערב בשיקולים פוליטיים, אבל כן התערב לפעמים בשיקולים מסחריים ובשיקולים עסקיים.

עו"ד ‏חן: "כשדיברת על התערבויות במישור העסקי, דיברת על שיקולי בזק או וואלה?"

ישועה: "יש שני מישורים. גם שיקול מול מפרסמים בוואלה, להיזהר לא להרגיז את המפרסם, ולעתים נדירות היה גם בנוגע לבזק, נניח לא נחמיא להוט, או שאם יש סכסוך עבודה בפלאפון - וואלה לא תהיה הראשונה לפרסם את זה".

עו"ד חן ציטט את אבירם אלעד, לשעבר העורך הראשי של וואלה, בעדותו במשטרה, שאמר כי בתקופתו הראשונה בתפקיד (2011-2014) היה דיון במערכת על כל נושא שעשוי להשפיע על בזק, וכי זו הייתה ההנחיה של ישועה.

עו"ד חן: "האם נראה לך לגיטימי שמנכ"ל אתר חדשות מתערב בדברים כאלה?"

ישועה השיב כי זה אכן לא אידאלי. ‏"בעולם אידאלי הכי טוב זה שלא אתערב", אמר. "יכול להיות למפרע שזו הייתה טעות. זה התחיל אחרי שפעם אחת קיבלתי על הראש משאול אלוביץ' כשעלתה כתבה כזו. אבל יכול להיות שהייתי מתערב גם בלי קשר לגערה של שאול".

ישועה טען כי ההתערבות בעניינים מסחריים הייתה בטלה בששים בהשוואה להתערבות בסיקור של משפחת נתניהו והאינטרסים שלה, וכי גורמים מסחריים לא יכולים להשתלט על האתר כמו שהיה בעניין נתניהו.

עו"ד חן הקשה על ישועה ואמר כי העיתונאים שהתראיינו ל"העין השביעית" טענו כי ההתערבות היא משיקולים מסחריים של מפרסמים וכדומה.

‏ישועה: "ינון מגל (לשעבר עורך וואלה) רצה להתפטר שלוש פעמים בגלל הטיית הסיקור בעניין נתניהו. הוא אמר שיצאנו מדעתנו, 'השתגעתם לגמרי, מה זו ההשתלטות המטורפת הזו על כל המערכת?' - את זה הוא אומר רגע לפני שהוא מכחיש בתגובה לכתבה שיש התערבות כלשהי על רקע הלחצים של שאול. אנחנו הצלחנו להסתיר בשלב הזה מעיתונאי המערכת שהלחצים היו על רקע הקשר בין נתניהו לאלוביץ'".

ישועה הוסיף כי ינון מגל כתב לו הודעה בתסכול על הצנזורה בעניין נתניהו: "תיכף אני אתחיל לכתוב טוקבקים נגד שרה", זאת במקביל להכחשה הפומבית בדבר שיקולים זרים.

7:50 

יממה לפני שהוא מחזיר את המנדט להרכבת ממשלה לנשיא המדינה, מתחדש שלב ההוכחות במשפטו הפלילי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בבית המשפט המחוזי בירושלים תחל היום (ג') חקירתו הנגדית של עד התביעה הראשון, מנכ"ל אתר וואלה לשעבר אילן ישועה.

חקירה נגדית היא השלב שבו סנגורי הנאשמים חוקרים את עד התביעה ומנסים למצוא סתירות וטעויות בגרסה שמסר בעדותו הראשית מטעם התביעה ולהפריך את גרסתו.

חקירתו הנגדית של ישועה, שתיערך על-ידי עורכי הדין בעז בן-צור ועמית חדד, סנגורי נתניהו; ועל-ידי עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, המייצגים את שאול ואיריס אלוביץ' - צפויה להימשך ימים רבים. הסנגורים ביקשו 20 ימים לצורך החקירה הנגדית של ישועה.

נזכיר כי ישועה הוא עד מפתח שהביא לרשויות החקירה הקלטות ומסרונים המתארים בפירוט ובזמן אמת את מערכת הלחצים שהופעלה עליו ועל עיתונאי וואלה לאורך שנים מצד הזוג אלוביץ', הבעלים לשעבר של האתר ושל קבוצת בזק. לחצים שנועדו, לשיטת התביעה, להכפיף את אתר החדשות לגחמות ולרצונות של ראש הממשלה, רעייתו שרה ובנו יאיר.

לפי כתב האישום, בתמורה לסיקור המוטה, דאג נתניהו כשר תקשורת לקדם את האינטרסים של בזק וקידם החלטות רגולטוריות שהיו שוות לבזק ולאלוביץ' מאות מיליוני שקלים.

ישועה העיד בחקירה ראשית במשך 7 ימים ותיאר את מערכת הלחצים חסרת התקדים שהופעלה על אתר וואלה שבראשו עמד, כדי לשרת בדרכים שונות את האינטרסים של משפחת נתניהו ולהטות את הסיקור באתר לטובתה.

*** יודגש כי גם לאחר הגשת כתב אישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.