מדריד: ניצחון לראשת המחוז שהשאירה עסקים פתוחים למרות הקורונה

המפלגה יותר מהכפילה את כוחה בהשוואה לבחירות שהתקיימו ב-2019, מה שמיוחס בעיקר למדיניות הקורונה המקלה שהובילה איזבל דיאז איוסו • בנאום הניצחון שלה אמרה איוסו כי התוצאות שולחות מסר ברור לממשלה בנוגע לאי-תמיכת הציבור בה ובצעדי הסגר הכלליים שהוטלו • גם כעת, מצב התחלואה במדריד חמור יותר מאשר ביתר המדינה

איזבל דיאז איוסו ופאבלו קאסאדו חוגגים את תוצאות הבחירות / צילום: Reuters, Susana Vera
איזבל דיאז איוסו ופאבלו קאסאדו חוגגים את תוצאות הבחירות / צילום: Reuters, Susana Vera

איזבל דיאז איוסו, נשיאת מחוז מדריד מטעם מפלגת העם הספרדית השמרנית (PP), הובילה את המפלגה לניצחון סוחף בבחירות המקומיות שהתקיימו אתמול (ג'). המפלגה יותר מהכפילה את כוחה בהשוואה לבחירות שהתקיימו ב-2019, מה שמיוחס בעיקר למדיניות הקורונה המקלה שהובילה איוסו, שכללה "מיני-סגרים" על שכונות ומקטעים מצומצמים בעיר, ובעיקר שמירת רוב העסקים פתוחים. עמדתה הובילה להתנגשות עם הממשלה הסוציאל-דמוקרטית השולטת בספרד בימים אלה.

בנאום הניצחון שלה אתמול אמרה איוסו כי התוצאות שולחות מסר ברור לממשלה בנוגע לאי-תמיכת הציבור בה, ובצעדי הסגר הכלליים שהוטלו על חלקים גדולים מהמדינה בשם המאבק במגפת הקורונה. מפלגתה זכתה ב-65 מושבים מתוך 136 המושבים בפרלמנט המקומי, מה שייאלץ אותה ככל הנראה לשתף פעולה עם מפלגת הימין הקיצוני "ווקס". יתר המפלגות המיוצגות בפרלמנט הן מהמרכז-שמאל. איוסו סירבה לפסול במהלך הקמפיין קואליציה עם "ווקס", שמתנגדת להגירה לספרד וחבריה הביעו עמדות נגד הומוסקסואליים ונגד זכויות נשים.

גם כעת, מצב התחלואה במדריד בירת ספרד חמור יותר מאשר ביתר המדינה. מספר המקרים ל-100 אלף בני אדם בשבועיים האחרונים עומד על 343 במדריד, לעומת 214 ביתר המדינה. בגרמניה, שיעור תחלואה כזה היה גורם לסגירת החנויות הלא-הכרחיות, אולם אלה - לרבות עסקי המזון, הפאבים והמסעדות - פתוחים תחת הגבלות במדריד. מספר קורבנות הקורונה במדריד עומד על 15,000 בני אדם (במחוז חיים 6.6 מיליון תושבים), בעוד מספר קורבנות הקורונה בקטלוניה, שבה חיים 7.5 מיליון בני אדם הוא נמוך יותר ועומד על 14,149 בני אדם.