סייברארק: רבעון ראשון חיובי, תחזית רווח מאכזבת לרבעון השני; מגייסת 200 עובדים בישראל

החברה נמצאת בתהליך של שינוי המודל העסקי שלה לכיוון מכירת מנויים, דבר שצפוי לשפר את תוצאות החברה בטווח הארוך אך משפיע על התוצאות לרעה בטווח הקצר

סייברארק  פתח תקווה / צילום: איל יצהר
סייברארק פתח תקווה / צילום: איל יצהר

חברת סייברארק  עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון הראשון של 2021, אך מספקת תחזית רווח פושרת לרבעון השני. במקביל, החברה מצטרפת למירוץ אחר עוד עובדי הייטק בישראל ומעדכנת כי בכוונתה לגייס יותר מ-200 עובדים בישראל בשנת 2021, מתוכם 100 מתכנתים עבור מרכז הפיתוח שלה בפתח תקווה והמרכז החדש בבאר שבע. בסוף 2020 העסיקה החברה 570 עובדים בישראל, מתוך 1,689 עובדי החברה.

סייברארק הוקמה ומנוהלת על-ידי אודי מוקדי, והיא מספקת פתרונות אבטחת סייבר המתמקדים בתחומי החשבונות המועדפים בארגון והזהויות. החברה נמצאת בתהליך של שינוי המודל העסקי שלה לכיוון מכירת מנויים, דבר שצפוי לשפר את תוצאות החברה בטווח הארוך אך משפיע על התוצאות לרעה בטווח הקצר.

ברבעון הראשון, הכנסות החברה הסתכמו ב-113 מיליון דולר, צמיחה של 5.6% לעומת הרבעון המקביל, כאשר ההכנסות ממנויים צמחו ב-180% ל-24.7 מיליון דולר וההכנסות ממכירת רישיונות תמידיים צנחו כצפוי ב-39% ל-26.7 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), סייברארק עברה להפסד נקי של 15.2 מיליון דולר לעומת רווח של 2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי הגיע ל-3.8 מיליון דולר, לעומת 19.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי למניה היה 9 סנטים, גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים שציפו ל-3 סנטים.

ברבעון השני סייברארק צופה הכנסות של 111-119 מיליון דולר, כאשר אמצע טווח התחזית דומה לתחזיות האנליסטים. בשורה התחתונה יירשם הפסד נקי של 11 סנטים למניה עד רווח נקי של 6 סנטים למניה, נמוך מתחזיות האנליסטים שציפו לרווח של 7 סנטים למניה.

השנה כולה תסתיים עם הכנסות של 484-496 מיליון דולר ורווח נקי של 39-64 סנט למניה, כלומר, החברה הגדילה את טווח הרווח הנקי למניה כלפי מטה משום שהתחזית הקודמת הייתה ל-45-64 סנט.

"עם ביצועים חזקים ברבעון והאצה של המומנטום העסקי, 2021 התחילה באופן מצוין", מסר היו"ר והמנכ"ל מוקדי. לדבריו, השינוי במודל העסקי מתקדם מהר מהצפוי ובחברה מרוצים מהגידול של 40% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR). "ההתחלה החזקה של השנה מעמידה אותנו במצב מצוין להמשך ביצועים והאצת הצמיחה, הצגת רווחיות והגדלת ההחזר לבעלי המניות", אמר מוקדי.

סייברארק נסחרת בנאסד"ק בשווי 5.3 מיליארד דולר.