דוחות חזקים לאיי.סי.אל: קפיצה של 125% ברווח הנקי ברבעון

החברה דיווחה הבוקר כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו ב-1.51 מיליארד דולר, צמיחה של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • תחלק דיבידנד של כ-67 מיליון דולר

רביב צולר / צילום: שלומי יוסף
רביב צולר / צילום: שלומי יוסף

חברת הדשנים והכימיקלים איי.סי.אל (לשעבר כיל) סוגרת רבעון חזק. החברה דיווחה הבוקר כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו ב-1.51 מיליארד דולר, צמיחה של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

השורה התפעולית הצביעה על עלייה של 40% ברווח לכ-185 מיליון דולר ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 135 מיליון דולר, קפיצה של 125% לעומת הרבעון המקביל. 

במקביל לפרסום הדוחות הכריז הדירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך 5.25 סנט למניה, סך כולל של כ-67 מיליון דולר, שישולם ב-16 ביוני.

מחיר המכירה הממוצע לטון אשלג עמד על 257 דולר, עלייה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בחברה מעריכים כי עליות המחירים האחרונות בשוק צפויות להשפיע ברבעונים הבאים. 

"ברבעון הראשון הציגה איי.סי.אל, לראשונה מאז שנת 2014, מכירות של מעל 1.5 מיליארד דולר. יישום אסטרטגיית הצמיחה של החברה הביאה לתוצאות שיא בכל פעילויות המוצרים המיוחדים שלנו, תוך המשך יצירת תזרים מזומנים חזק והרחבת שולי הרווח, עם רוח גבית של שיפור בסביבה העסקית" מסר רביב צולר, נשיא ומנכ"ל איי.סי.אל.

"חטיבת המוצרים התעשייתיים שלנו דיווחה על שיא מכירות ו-EBITDA, תוך שהיא ממשיכה לצמוח עקב מעבר מתמשך לחוזים ארוכי טווח, במקביל לביקושים חזקים במרבית שוקי הקצה שלה. בחטיבת פתרונות הפוספט, פעילויות מוצרי הפוספט והמזון המיוחדים תרמו לשיא מכירות ו-EBITDA, אשר עלה בלמעלה מ-60%, לאחר כשנתיים של צמיחה מתמשכת, כתוצאה מחדשנות במוצרים והתייעלות, ותוך המשך הגדלת מרכיב המוצרים המיוחדים בפעילות. חטיבת הפתרונות החדשניים לחקלאות הציגה אף היא רבעון יוצא מן הכלל, עם צמיחה דו ספרתית ועלייה נוספת בשולי הרווח. החטיבה נהנתה מהאיחוד שביצענו במערכי השיווק והמכירות לשוקי החקלאות, כמו גם מגידול בכמויות המכירה ומתמהיל מוצרים רווחי יותר. ברבעון הראשון בלבד, עקף הרווח של החטיבה את הרווח שרשמה בכל שנת 2019, ואנו ערוכים להאצת הצמיחה תוך שאנו מרחיבים את דריסת הרגל שלנו בברזיל", סיכם צולר.