הליכוד | בלעדי

אל תדאגו לאוסנת מארק: בליכוד מארגנים שכר לח"כים לשעבר

מאי גולן, אריאל קלנר ואוסנת מארק לא הצליחו להתברג לתוך הכנסת ה-22, אבל מפלגת הליכוד המשיכה לשלם להם ואף דאגה להם לרכב • יו"ר ועדת הכספים ויו"ר ועדת הביקורת במפלגה דורשים לעצור לאלתר את התשלומים החריגים מקופת הליכוד

אוסנת מארק / צילום: שלומי יוסף
אוסנת מארק / צילום: שלומי יוסף

מדוע מפלגת הליכוד משלמת שכר לחברי כנסת לשעבר? מכתב שנשלח אל מנכ"ל הליכוד צורי סיסו מעלה על הכתב תופעה חריגה לפיה המפלגה משלמת שכר לחברי כנסת לשעבר. על פי הנטען, במכתב במסגרת מקבלי השכר מהליכוד בדוח של המפלגה מ-2019 הופיעו שלושה חברי כנסת שלא נבחרו לכנסת ה-22 ובמקום שכר מהכנסת, קיבלו שכר מהליכוד כולל אחזקת רכב. חברי הכנסת שזכו להטבה הם מאי גולן, אריאל קלנר ואסנת מארק שעל פי הדוח קיבלו שכר עד לבחירתם לכנסת ה-23 וכינונה בחודש מאי 2020.

"מעולם לא היה תקדים למהלך שבו הליכוד מממן שכר לנפלטי הכנסת והופך לקופה משלמת לח"כ שלא נבחר בשנית. וכיום, ובימים אלו התקדים הפך לרוטינה, חברי הכנסת אריאל קלנר ואסנת מארק שלא נבחרו או לא נכנסו לכנסת מקבלים ושוכרים בעבורם רכב ויותר מכך, מקבלים שכר כבעבר", כותבים יו"ר ועדת הכספים בליכוד דודו מור ויו"ר ועדת הביקורת של מזכירות הליכוד אביגדור הדר.

השניים גם דורשים מסיסו לעצור לאלתר את התשלומים החריגים מקופת הליכוד לחברי הכנסת לשעבר וכותבים כך: "מצבה הכספי של התנועה ידוע וכל תוספת שכר מכבידה על התקציב וכל שכן תוספת כוח אדם מיותר. בפניה זו אנו מבקשים לעצור כל מהלך של המשך שכירת רכבים לאריאל קלנר ואסנת מארק לאלתר וכל שכן, שכר עד לבירור הנושא".

מכתב דומה שלח הדר לסיסו כבר לפני שנה על חברי כנסת אחרים שזכו להטבה על חשבון קופת המפלגה וכמובן ל"ג'וב" שיצדיק את השכר, אולם מאז לא נענה. אז כתב הדר כי "בחודש אוקטובר 2019 לאור תוצאות הבחירות שבו זכה הליכוד ב-32 מנדטים, נגרע מקומם של 5 ח"כים מהכנסת כמופיע לעיל - פטין מולא, מאי גולן, עוזי דיין, אריאל קלנר ואוסנת מארק. מאחר ו'חלילה' משכורת של חלק מהנגרעים לא תפגע, קבלו מאי גולן, אריאל קלנר ואוסנת מארק 'ג'וב' לשלושה חודשים עם מלוא שכר ח"כים , כך נמסר לוועדת הכספים שהתכנסה בחודש נובמבר".

הדר מציין במכתב כי בחודש ינואר 2020 הג'וב נגמר אך "התשלומים המשיכו". לדברי הדר במכתבו מלפני שנה "הגרעון התקציבי כיום לאחר 5 מערכות (כולל מוניציפלית ופריימריז) מחייב קיצוצים. על כן, פונה אני בזאת אליך כמנכ"ל הליכוד, הפסק לאלתר תשלום שכר לאריאל ולאסנת ודרוש החזר כספים ששולמו ועדיין ניתנים מקופת הליכוד וכנ"ל, לדרוש ממאי גולן עד להשבעתה כח"כית".

מהליכוד טרם נמסרה התייחסות לטענות העולות מהמכתב.