הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ת"א ננעלה בירידות בצל ההסלמה הביטחונית: פז השלימה זינוק של 16% בשבוע

מדד ת"א 35 ירד בכ-0.4%, ות"א 90 איבד 0.5% • אלטשולר שחם קפצה בכ-8% בהמשך לחשיפת גלובס כי תוכל להחזיק למשך שנה בפעילות הקרנות וניהול התיקים של פסגות

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים בצל הסלמה הביטחונית בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל לראשונה את המעבר של צעדת הדגלים בשער שכם על רקע האירועים. 

מדד ת"א 35 ירד בכ-0.49%, ות"א 90 איבד 0.5%.

אלטשולר שחם קפצה בכ-8% בהמשך לחשיפת גלובס כי תוכל להחזיק למשך שנה בפעילות הקרנות וניהול התיקים של פסגות. פז קפצה בעוד 5% והשלימה מהלך עליות של 16% בשבוע החולף.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל.

14:45

מדד ת"א 35 יורד בכ-0.1%, ומנגד ת"א 90 עולה בכ-0.5%. מחזור המסחר מסתכם בכ-935 מיליון שקל. 

חברת וויטסמוק , שפועלת בתחום הנכסים הדיגיטליים, מדווחת היום כי דירקטוריון החברה אישר להנהלה לפעול לרישום כפול של ניירות הערך של החברה בבורסה לני"ע בארה"ב והפיכה לחברה דואלית.

12:50

חברת הקנאביס יוניבו  וחברת OD DNA Genetics , חברה בעלת מותג קנאביס בינלאומי מוביל, מודיעות על הסכם רישוי ושיתוף פעולה. במסגרת ההסכם תעניק DNA ליוניבו גישה לספריית הגנטיקה של DNA (כולל גנטיקת Kosher Kush) לגידול בחוות עמית בדרום הארץ.

לירן לובלין, מנהל מחלקת מחקר בבית ההשקעות אי.בי.אי, מציין בתגובה לדוחות בזן כי  "לאחר שנה לא פשוטה שעברה על בזן תוצאות השנה הקרובה מסתמנות כיוצאות דופן לחיוב. מגזר הפולימרים מציג קצב ייצור EBITDA של מעל למיליון דולר ליום וגם מגזר הדלקים צפוי לחזור לתרום לרווחיות. אנו סבורים כי על אף העליות בשבועיים האחרונים המחיר הנוכחי מהווה נקודת כניסה נוחה למניה. בשלב זה רעשי הרקע בדמות פינוי המפעלים ממפרץ חיפה הם לא יותר מהד רחוק ובמניה שהמסחר בה מושפע בעיקר ממרווחי הזיקוק קצרי הטווח ההשפעה של התוצאות הכספיות המצוינות צפויה להיות משמעותית הרבה יותר מאשר החלטות (כבדות ככל שיהיו) לטווח של 10 שנים ומעלה".

11:00

עליות בולטות רושמות מניות פז נפט , אלטשולר שחם , מגדל, ויקטורי  ומספנות ישראל.

ויקטורי עדכנה היום כי היא מנהלת מגעים לרכישת מניות פז מגופים מוסדיים.


10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 יורד בכ-0.3%, ומנגד ת"א 90 עולה בכ-0.4%. 

חברת הקנאביס אינטרקיור  דיווחה הבוקר כי היא צופה הכנסות של 33 מיליון שקל לרבעון הראשון של שנת 2021, המשקף גידול של פי 8 בהשוואה להכנסות של 4 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הכנסות הרבעון הראשון משקפות גידול של יותר מ-22% בהשוואה להכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2020 שהסתכמו ב-27 מיליון שקל. 

בשוק המט"ח נחלש הדולר בכ-0.3% ונסחר סביב 3.25 שקלים, והאירו עולה בכ-0.3% לרמה של 3.952 שקלים.

09:05

אמות דיווחה הבוקר כי  ה-NOI ברבעון הראשון הסתכם לכ-177 מיליון שקל לעומת כ-201 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, הקיטון נובע מהקלות שניתנו בעקבות הסגר השלישי לשוכרי המרכזים המסחריים בסך של כ-19 מיליון שקל ומנכס אשר מוין לנדל"ן בהקמה עקב שדרוג משמעותי בנכס בהיקף של 4 מיליון שקל. הקיטון קוזז מנכסים שהקמתם הסתיימה והחלו להניב הכנסה. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-102 מיליון שקל, גידול של 15% לעומת הרבעון המקביל. 

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת, כשהסוחרים בתל אביב ימשיכו לעקוב אחרי ההתפתחויות בזירה הפוליטית והבטחונית. 

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, מציין כי הנחת העבודה היא של הכלת האירועים בירושלים ועוטף עזה (זה, לפחות, האינטרס של ישראל) וסיומם תוך פרק זמן קצר, יחסית, ללא נזק רציני, או מספר גדול של נפגעים. "תחת הנחה זו, סביר כי כל השפעה על שוק המניות תהייה קצרה, יחסית. עקב ריבוי הסלמות ביטחוניות בעבר, השוק המקומי רגיש להן פחות, כל עוד אינן מתארכות ומחמירות. לנתונים הכלכליים, לדוחות החברות ולשוקי חו"ל (שעולים) השפעה גדולה בהרבה. עם זאת, יש צורך לעקוב מקרוב אחר האירועים, שכן אם הם יחריפו לכדי פגיעה של ממש בפעילות הכלכלית, תגובתו של שוק המניות תהייה חדה יותר (בפרט לאחר העליות בחודשים האחרונים)". 

אתמול ננעל המסחר בבורסה בתל אביב בעליות במחזור של 800 מיליון שקל בשוק המניות. מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, ת"א 90 טיפס ב-1.25% ומדד הבנקים עלה בכ-0.5%. 

2. מגמה מעורבת באסיה

שבוע המסחר העולמי נפתח כשבבורסות אסיה נרשמת מגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

3. דוחות: אמות ומג'יק

עונת הדוחות נמשכת והיום צפויות לפרסם תוצאות, בין השאר,  אמות  ומג'יק . מחר יפרסמו אלוט, פריגו וראדא. 

4. סחורות: עליות קלות בנפט ובזהב

בזירת המסחר בסחורות, הנפט והזהב רושמים עליות קלות ואילו הסחורות החקלאיות (תירס, חיטה וסויה) רושמות ירידות. 

הביטקוין מטפס בכ-3% ל-59,200 דולר והאת'ריום לא עוצר ועולה בעוד 5.4% ל-4,082 דולר. 

5. עסקת פסגות מתקדמת

ולסיום, העסקה למכירת פסגות לאלטשולר שחם מגיעה לישורת האחרונה לאחר שרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון נתנה לאלטשולר שחם היתרי שליטה בפסגות. אלטשולר שחם הודיע על קבלת ההיתרים, זמן קצר לאחר שרשות התחרות אישרה את העסקה.

במקביל למתן היתרי שליטה נתנה רשות שוק ההון לאלטשולר שחם גם היתרים להחזקת אמצעי שליטה הנדרשים להשלמת העסקה. במסגרת היתרים סוכמו בין בעלי השליטה באלטשולר שחם, בית ההשקעות ורשות שוק ההון, מספר פעולות שעל אלטשולר שחם לעשות במהלך תקופה בת שנה ממועד השלמת העסקה. בין היתר מדובר על מכירת נכסי גמל של פסגות בסך של 7.7 מיליארד שקל. בבית ההשקעות מעריכים כי לסכום זה לא תהיה השפעה מהותית עליו. להערכת החברה, ועם קבלת היתר רשות שוק ההון ואישור רשות התחרות לביצוע העסקה, השלמת העסקה צפויה בזמן הקרוב.