היועמ"ש של משרד השיכון מונה למנכ"ל בפועל של הרשות להתחדשות עירונית

אלעזר במברגר הוביל בשנים האחרונות מהלכים שונים, ובהם גיבוש וביצוע של תוכנית מחיר למשתכן, קידום הסכמי הגג ופעילות הפיתוח וקידום מערך הסיוע בדיור ורכישה של דירות נוספות למלאי • יחליף בתפקיד את המנכ"ל הקודם חיים אביטן, שמונה לפני 5 שנים

עו"ד אלעזר במברגר / צילום: משרד הבינוי והשיכון
עו"ד אלעזר במברגר / צילום: משרד הבינוי והשיכון

אלעזר במברגר, המשמש כיועץ המשפטי של משרד הבינוי והשיכון ולתקופה מסוימת אף תפקד כמנכ"ל המשרד, ישמש כמנכ"ל בפועל של הרשות להתחדשות עירונית במשרד. זאת, לאחר שנציב שירות המדינה אישר הבוקר (ראשון) את בקשת שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן למינוי.

במברגר יחליף בתפקיד את המנכ"ל הקודם, חיים אביטן, שמונה לפני 5 שנים לתפקיד על ידי שר השיכון לשעבר יואב גלנט, וסיים באחרונה את הקדנציה שלו.

במברגר הוביל בשנים האחרונות מהלכים שונים בהם גיבוש וביצוע של תוכנית מחיר למשתכן, קידום הסכמי הגג ופעילות הפיתוח, קידום מערך הסיוע בדיור ורכישה של דירות נוספות למלאי, הנעת מהלכי רגולציה במסגרת אחריות המשרד על רישום קבלנים וחוק המכר ועוד.

במקביל, הוביל את הלשכה המשפטית של המשרד, במטה הראשי ובמחוזות. במהלך שנת 2020 מילא במברגר את תפקיד מנכ"ל המשרד בזמן התפרצות מגפת הקורונה, ובמסגרת זאת פעל לשמירה על יציבות ענף הבנייה תחת מגבלות התקופה.

עו"ד במברגר (46) נשוי + 4, מתגורר בירושלים, בעל תואר במשפטים ובמדע המדינה מאוניברסיטה העברית, תואר שני במשפטים ובמינהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן, והינו בוגר תוכנית המנהיגות הבכירה של קרן וקסנר ואוניברסיטת הרווארד, ארה"ב.

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן מסר, כי "אלעזר במברגר מביא עימו ניסיון ניהולי ומקצועי רחב היקף בתחום, הינו בקיא בתחומי עבודת הרשות להתחדשות עירונית, כמי שהיה שותף מרכזי לתהליך הקמתה והפעלתה. אלעזר היה שותף מרכזי ומוביל בקידום תהליכים משמעותיים רבים במשרד הבינוי והשיכון בשנים האחרונות, ואני בטוח כי ביכולתו להוביל את הרשות להתחדשות עירונית בהצלחה רבה".

מנכ"ל המשרד, יאיר פינס, אמר כי "בשנים הקרובות מרכז הכובד בענף הדיור יהיה בתחום ההתחדשות העירונית. אין לי ספק כי במברגר יוביל את הרשות להישגים ויצעיד את התחום החשוב הזה קדימה, לטובת הענף והכלכלה הישראלית, מדובר באיש הנכון במקום הנכון".