פורסמו שמות הזוכים לתכנון 7 טרמינלי הענק של המטרו, הרכבת הקלה והרכבת

מדובר בשלושה צוותים הכוללים אדריכלים מקומיים וחברות בינלאומיות • האומדן המוערך למכרז שפרסמה נת"ע הוא כ-48 מיליון שקל

תחנת הרכבת סבידור. במקום צפוי להיבנות טרמינל ענק שיחבר בין המטרו, הרכבת הקלה, רכבת ישראל וקווי אוטובוס / צילום: אמיר מאירי
תחנת הרכבת סבידור. במקום צפוי להיבנות טרמינל ענק שיחבר בין המטרו, הרכבת הקלה, רכבת ישראל וקווי אוטובוס / צילום: אמיר מאירי

הבוקר (ג') פורסמו שמות הזוכים במכרז לבחירת צוותי התכנון לשבעה מרכזי תחבורה משולבים (מתח"מים), שמהווים טרמינלים שיקשרו בין מערכות הסעת גדולות - הרכבת הקלה, המטרו, אוטובוסים ורכבת ישראל.

בין הזוכים משרד אדריכלים HQ בהובלת אדריכל ארז אלה בשיתוף משרד Skidmore Owings & Merriill; משרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים ,בהובלת אדריכלית דורית שפינט בשיתוף חברת IDOM; ומשרד יער-קורין ניהול ותכנון, בהובלת אדריכלית טלי יער, בשיתוף חברת Ten Design. האומדן המוערך למכרז הוא כ-48 מיליון שקל.

המתח"מים מתוכננים לאורך קווי המטרו , ובהם יצטלבו המטרו, הרכבת הקלה, רכבת ישראל, ואוטובוסים. על פי התוכנית, שמקודמת ע"י משרד התחבורה ונת"ע, יכללו המתח"מים שטחי מסחר עסקים ובינוי, ועתידים לעבור בהם עשרות אלפי נוסעים מדי יום. מרכזי התחבורה יקומו בגלילות, בארלוזורוב, בתחנות השלום וההגנה בת"א, ביוספטל חולון, ובמע"ר בן צבי בחולון, ובכפר גנים בפתח תקווה.

כחלק מתנאי המכרז נדרשו צוותים הכוללים שילוב של אדריכל או מתכנן ערים בעל וותק של 10 שנים, מהנדס אזרחי או מהנדס תחבורה בעל ותק של 10 שנים, ומתכנן בינלאומי, או חברה בינלאומית, שמונה לפחות עשרה עובדים ויש לה ניסיון של שבע שנים בפרויקטים הכוללים מרכז תחבורה משולב שבו ממשק בין אמצעי תחבורה להסעת המונים.

מאיר שמרה ראש מנהלת מטרו נת"ע מסר כי "תכנון ופיתוח מרכזי התחבורה המשולבים מהווה נדבך משמעותי בפרויקט המטרו כחלק ממערך תחבורתי כולל שיאפשר מעבר יעיל ונוח בין אמצעי התחבורה הציבוריים השונים כמקובל בעולם, לכדי יצירת רשת תחבורה ציבורית כלל מטרופולינית".