פעילות אסדת הגז תמר הושבתה בשל ההסלמה הביטחונית

שברון השביתה את האסדה בעקבות הנחיות שהתקבלו ממשרד האנרגיה • בעת הזו אין צפי לחידוש הפעילות

אסדת תמר / צילום: אלבטרוס
אסדת תמר / צילום: אלבטרוס

חברת שברון, המפעילה את אסדת הגז תמר הנמצאת אל מול חופי אשקלון, השביתה את פעילותה אתמול בערב בהתאם להנחיות שהתקבלו על ידי משרד האנרגיה, זאת לאור המצב בזירה הביטחונית, וסמיכות האסדה למוקדי המתיחות הביטחונית בימים האחרונים. בשעה זו, אין צפי למתי תתחדש הפעילות באסדה. 

חשוב לציין כי האסדה לא נפגעה מירי הרקטות ביממה האחרונה, וההחלטה התקבלה לשם שמירה על הביטחון, בשל רגישות הנושא. למרות זאת, לפני מספר שעות התפארו גדודי אז א דין אל קסאם בכך ששיגרו רקטות לעבר האסדה. זאת, למרות שבשעות האחרונות היא כלל לא מפיקה גז, לאור הנחיות משרד האנרגיה.

מתקני התשתיות הישראלים נחשבים ליעד אסטרטגי עבור ארגוני הטרור. חמאס ביצע בחודשים האחרונים ניסויים רבים בירי אל הים, מתוך כוונה לפגוע ביעד אסטרטגי תשתיתי נפיץ. הפסקת פעילות האסדה לאור המתיחות הביטחונית, מונעת התלקחות של חומרים מסוכנים באם תתרחש פגיעה במתקנים הנחוצים לרציפות תפקודית של משק האנרגיה.

משברון נמסר בתגובה: "אנו שמים בראש סדר העדיפויות את בטיחות העובדים ומתקנים שלנו, הציבור והסביבה בה אנו פועלים ומתמקדים באספקה בטיחותית ואמינה של גז טבעי בהתאם לחוקים ולרגולציות בישראל. בהתאם להנחיות שהתקבלו ממשרד האנרגיה הופסקה הפעילות באסדת תמר. אנחנו ממשיכים לספק ללקוחות גז מאסדת לוויתן ועובדים עימם ועם רשויות הרגולציה הרלבנטיות להבטיח שאספקתו תמשך בבטיחות ובאמינות".