מנכ"ל WeWork: העובדים הפחות מסורים מעדיפים לעבוד מהבית

הזמן במשרד הוא חיוני, אפילו בסביבה גמישה, עם מודל עבודה היברידי, אומר סנדיפ מתראני

סנדיפ מתראני, מנכ"ל WeWork / צילום: youtube, Miami Herbert Business School
סנדיפ מתראני, מנכ"ל WeWork / צילום: youtube, Miami Herbert Business School

מנכ"ל WeWork חושב שלחברות יש דרך פשוטה לגלות מי הם העובדים המסורים ביותר שלהן: אלה שרוצים לחזור למשרדים.

"אלה שהם מאוד מעורבים בענייני החברה רוצים לבוא למשרד לפחות שני שלישים מהזמן", אמר אתמול (ד') סנדיפ מתראני בכנס "העתיד של הכול" בחסות "וול סטריט ג'ורנל". לדבריו, "לאלה שפחות מעורבים בענייני החברה יותר נוח לעבוד מהבית".

מתראני אמר כי בעוד שעובדים רבים מקווים למודל עבודה משולב בעתיד אחרי מגפת הקורונה, שיאפשר להם לעבוד מהבית כמה ימים בשבוע, הזמן במשרד הוא חיוני לשיתוף-פעולה ויעילות.

"אנשים מאושרים יותר כשהם הולכים לעבודה", אמר מתראני, שועל ותיק בתעשיית הנכסים המסחריים. "הנושא הגדול יותר הוא האם אתה הולך לעבודה חמש פעמים בשבוע או האם אתה הולך שלושה ימים בשבוע? זה הנושא הגדול יותר. אין עניין של לא להגיע לחלל משותף".

הליכה למשרד לפחות חלק מהזמן מאפשרת לעובדים להחזיר למקומו את הגבול שבין חיי העבודה וחיי הבית, שאולי נשחק במגפה, ולהילחם בעייפות זום, אמר מתראני. מנהלים בכירים אחרים, כולל מנכ"ל ג'י פי מורגן צ'ייס ג'יימי דיימון, העירו לאחרונה על כך שהם עייפים מפגישות דרך הפלטפורמה. אפילו מנכ"ל זום אריק יואן אמר כי סבל מ"עייפות זום".

מתראני לקח את המושכות בחברת WeWork בפברואר 2020, כמה שבועות לפני שהוראות סגר גרמו למשרדים להיסגר. חופשות בעקבות המגפה ופיטורים בתעשיות שלמות נתנו כיסוי לחברה, כך אמר, ו־WeWork פיטרה כ־3,000 איש, בנוסף לאלפי עובדים שהחברה נפטרה מהם בשנה שעברה.

לאחר אחת מקריסות ההנפקה הגדולות ביותר בשנים האחרונות - ההנפקה לא קרתה - WeWork הודיעה במרץ על תוכניות לצאת להנפקה דרך מיזוג עם SPAC בשם BowX Acquisition Corp.

למרות התהפוכות בחברה, מתראני אמר כי המשרדים של חברות רבות לאחר המגפה עשויים להיראות לא מעט כמו אתר של WeWork - לא רק משרד בתוכנית פתוחה, אלא משרד יפה, נקי מבלגן ומעוצב לקידום שיתוף-פעולה, בכך שהוא מאפשר לעובדים להירשם לשולחנות ולחדרי ישיבות.

"הרבה מהדברים שהחברה הזו עשתה לפני המגפה הם באמת מה שחברות רוצות לעשות לאחר המגפה", אמר.

מתראני אמר כי הוא עדיין משוחח עם המנכ"ל הקודם של WeWork ומייסד החברה, אדם נוימן, כל כמה שבועות ומיהר לציין את הישגיו. "קל להסתכל על מה שלא הצליח", אמר לגבי ההובלה של נוימן בחברה, "אבל היו הרבה דברים שהצליחו כשהוא יצר מותג שהפך לשם נרדף לגמישות".

לאחר המגפה, מתראני חוזה כי WeWork תהיה מוכרת יותר בגלל הגמישות שהיא מציעה, ופחות כמקום של כיף. כשנשאל אם במשרדי WeWork עצמה תחזור הבירה מחבית ושוטים של טקילה, הוא נהיה נחרץ.

"כיף לא מוגדר על-ידי הגורמים האלה", אמר מתראני. "אני בן 59, אני סופר-רציני, אז אולי זה שיש מבוגר בחדר ישנה את זה".