יש גם תקווה: יוזמות פיוס ואירועי סולידריות של יהודים וערבים

לצד האלימות הגואה בין ערבים ליהודים בערים המעורבות, מתארגנות יוזמות פיוס משותפות • בין היתר, עובדי בי"ח רמב"ם יצאו בקמפיין מצולם של בני הדתות השונות • בתוך כך, מנהלי בתי ספר ואנשי חינוך מכל הארץ הוזמנו לרחבה מול משכן הכנסת לעצרת בעד חיים משותפים ונגד אלימות

עובדי בית החולים רמב"ם – יהודים וערבים – במסר של שלום ודו-קיום / צילום: הקריה הרפואית רמב"ם
עובדי בית החולים רמב"ם – יהודים וערבים – במסר של שלום ודו-קיום / צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

יש גם תקווה. לצד האלימות בין ערבים ליהודים שאינה שוכחת ברחובות הערים המעורבות, מתארגנות יוזמות פיוס משותפות של יהודים וערבים.

בין היתר מדובר באירוע של חלוקת פרחים של ארגון "תג מאיר" שייערך היום (ה') בבית חולים מאיר בכפר סבא בשעה 14:30.

כמה שעות מאוחר יותר, ב-17:00, בצומת נהלל יעמדו יחד ערבים ויהודים "בשביל תקווה, בשביל לעצור את האלימות ואת הפילוג, בשביל להביא אור גדול בתוך החושך".

בצומת גוש חלב, בשעה 17:00 מתוכננת חלוקת פרחים בנוכחות ראש מועצת גוש חלב.

בתוך כך, מנהלי ומנהלות בתי ספר ואנשי חינוך מכל הארץ הוזמנו לרחבה מול משכן הכנסת לעצרת בעד חיים משותפים ונגד אלימות.

בנוסף, עובדי בית החולים רמב"ם החליטו להפיץ אופטימיות ולהזכיר שאפשר אחרת. צוותי הרפואה, צוותי הסיעוד ועובדי סקטורים שונים בבית החולים התאחדו תחת מסרים של שלום, דו-קיום, אחדות וסולידריות, ויצאו בקמפיין מצולם של בני הדתות השונות, העובדים זה לצד זה במטרה לטפל באנשים, באשר הם. עובדי בית החולים הצטלמו כשהם נושאים שלטי שלום ו-סלאם (سلام), ומבקשים להעביר את המסר החשוב הזה הלאה. 

עובדי בית החולים רמב"ם - יהודים וערבים - במסר של שלום ודו-קיום / צילום: הקריה הרפואית רמב"ם
 עובדי בית החולים רמב"ם - יהודים וערבים - במסר של שלום ודו-קיום / צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

מרמב"ם נמסר כי "הדו-קיום המתקיים בבית החולים עמד במבחן במהלך משברים רבים שידע האזור והפך את בית החולים לגשר המקרב בני אדם ולבבות". 

אירועי סולידריות משותפים נוספים ליהודים וערבים מתוכננים היום, בין היתר גם בפרדס חנה, בבסמת טבעון, במחלף חמד, באבו גוש, בכפר קאסם, בצומת שמרת, ברמת השרון ובמקומות נוספים.