הידע הטופוגרפי שיעל ויזל צברה בחיל האוויר הופך לאקזיט לוולמארט

ענקית הקמעונאות וולמארט הודיעה כי תרכוש את הסטארט-אפ הישראלי זיקית, שפיתח טכנולוגיה למדידת בגדים וירטואלית • יעל ויזל, המנכ"לית והמייסדת של זיקית, סיפרה כי פיתוח הטכנולוגיה התבסס על יכולות הניתוח הטופוגרפיות שרכשה במהלך שירותה כקצינה ביחידה טכנולוגית של חיל האוויר

יעל ויזל / צילום: רונן פדידה
יעל ויזל / צילום: רונן פדידה

וולמארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, הודיעה היום (ה') על רכישת הסטארט-אפ הישראלי זיקית (Zeekit), שהטכנולוגיה שלו מאפשרת ללקוחות למדוד וירטואלית בגדים על בסיס ראיה ממוחשבת ועיבוד תמונה. וולמארט כבר הייתה לקוח של זיקית, שהטכנולוגיה שלה הוטמעה גם באתרים של רשתות כמו אסוס, אדידס ומייסי'ס. היקף העסקה לא נמסר.

זיקית הוקמה בשנת 2013 על ידי יעל ויזל (מנכ"לית), ניר אפלבוים (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואלון קריסטל (סגן נשיא למחקר ופיתוח). ויזל סיפרה בעבר לגלובס כי הטכנולוגיה של זיקית נבנתה על סמך הידע שצברה בשירותה כקצינה ביחידה טכנולוגית מיוחדת של חיל האוויר, כאשר במקום טופוגרפיה של שטחים כמו בצבא, זיקית ניתחה את הטופוגרפיה של גוף האדם. "כל בגד נסרק ומחולק לעשרות אלפי פיסות קטנות המאפשרות לתוכנה להלביש אותן על הגוף במדויק", היא הסבירה.

ויזל היא בוגרת לימודי הנדסת חשמל בטכניון ועזבה משרה באלביט כדי להקים את זיקית. הסטארט-אפ גייס כ-15 מיליון דולר עד היום, ממשקיעים כמו אבנר סטפק וינקי מרגלית.

וולמארט הודיעה כי לקוחות יוכלו להשתמש בטכנולוגיה של זיקית למדוד וירטואלית בגדים מהמותג הפרטי של הרשת וממותגים נוספים כמו ליוויס. קונים באתר וולמארט יוכלו להעלות תמונות של עצמם או לבחור מודל שמייצג את הגובה, צורה וגוון עור שלהם ואז לנסות וירטואלית בגדים. כדי להפוך את הקנייה לחוויה חברתית, יוכלו הקונים לשתף את התוצאה של המדידה הווירטואלית עם חברים ולקבל חוות דעת.

לפי הודעת וולמארט, שלושת המייסדים של זיקית יצטרפו לשרותיה בעקבות העסקה, כאשר זיקית תמשיך לפחות לתקופת ביניים לעבוד גם עם מותגים אחרים.

וולמארט מנסה להתחרות באמזון בשוק האופנה

וולמארט, שנוסדה ב-1962, מפורסמת בעיקר כרשת של מוצרי מכולת ומוצרים יומיומיים אחרים, אך בשנים האחרונות היא עושה מאמצים גדולים להתחרות ראש בראש מול אמזון גם בשוק האופנה. לפי הערכות, וולמארט הכניסה אשתקד 33.4 מיליארד דולר ממכירת אופנה בארה"ב לעומת 41.1 מיליארד דולר לאמזון. הסטארט-אפ זיקית יוכל לסייע לוולמארט גם לפנות לקהל צעיר יותר, כאשר כיום הלקוח הממוצע של הרשת הוא בן 46.

וולמארט מכירה היטב את עולם הסטארט-אפים הישראלים ומנכ"ל החברה דאג מקמילון ביקר בארץ מספר פעמים כדי לראות טכנולוגיה מקומית שיכולה לשדרג את החברה. מי שמארגן את הביקורים של מנהלי וולמארט בארץ הוא אוהד פינקלשטיין, מנהל הון סיכון לשעבר וכיום יועץ אסטרטגי לוולמארט בישראל.

מהביקורים כאן יצאו מספר שיתופי פעולה של וולמארט עם חברות ישראליות, כמו Bringg שמפתחת טכנולוגיה לניהול מערכי לוגיסטיקה ומשלוחים. ב-2018 הקימה וולמארט חברה משותפת לפיתוח תכנים אינטראקטיביים מקוריים עם אקו של יוני בלוך, ברק פרידמן וטל זובלסקי. כמו במקרה של זיקית, גם בשיתוף הפעולה עם אקו מטרת התכנים היא להפוך את השופינג באתר של וולמארט למהנה וכיפי יותר.