בגלל הסתה ברשת: אבטחה הוצמדה לעיתונאים בכירים

אבטחה הוצמדה בימים האחרונים לעיתונאים מובילים, בהם יונית לוי, דנה ויס, רינה מצליח וגיא פלג • בנוסף לתגבור האבטחה על עיתונאים באופן ספציפי, תוגברה האבטחה גם על אולפני השידור בנווה אילן בעקבות קריאות ברשתות החברתיות להגיע להפגין שם

המהדורה המרכזית של חדשות 12 / צילום: חדשות 12
המהדורה המרכזית של חדשות 12 / צילום: חדשות 12

בצד האיומים החיצוניים במלחמה מול חמאס, מוצאים עצמם עוד ועוד עיתונאים ואנשי תקשורת מאוימים בתוך מלחמה פנימית, שבעטיה נמצא צורך להגן עליהם: אבטחה הוצמדה בימים האחרונים לעיתונאים מובילים, ביניהם יונית לוי, דנה ויס, רינה מצליח וגיא פלג, זאת על רקע קללות, התבטאויות קשות ואיומים שהופנו אליהם ברשתות החברתיות.

הנטייה לתקוף עיתונאים בגלל תחומי הסיקור שלהם איננה חדשה, למרבה הצער. כך למשל עיתונאים כמו גיא פלג זכו בעבר לכבוד המפוקפק של הצורך לאבטח אותם בשל החומרים החדשותיים שפרסמו.

במקרה של פלג היו אלה הציטוטים שחשף מחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. אולם בימים האחרונים ההתנהלות בשטח מוכיחה כי הצורך באבטחה הוא קיומי ממש.

השידורים של חברות החדשות מופרעים לעיתים קרובות על-ידי קהל בשטח, שבמקרה הטוב מנסה להפריע לשידור ובמקרה הרע מפריע באופן פיזי לעיתונאים, עד כדי כך שנוצר צורך להדוף אותם.

לכך מצטרפות תקיפות ממשיות וניסיונות לפגוע בעיתונאים בהסלמה הנוכחית - עיין ערך עיתונאית חדשות 13 אילה חסון, שנסעה עם צוות צילום לצלם כתבה בעיר לוד, ומצאה עצמה מותקפת בקרבת בית משפט על-ידי אנשים שזרקו לעבר הצוות ולעברה אבנים.

בנוסף לתגבור האבטחה על עיתונאים באופן ספציפי, תוגברה האבטחה גם על אולפני השידור בנווה אילן, משם משדרות חברות החדשות של קשת ורשת, זאת בעקבות קריאות ברשתות החברתיות להגיע לנווה אילן ולהפגין שם. 

עו"ד אהרון מלכה ועו"ד אלעד שאול ממשרד אלעד שאול ושות', המייצגים את אחד הנאשמים באיומים על דנה ויס, מסרו: "מרשנו הוא אחד מתוך עשרות אלפי אזרחים שהביעו תרעומת כלפי התבטאויות של הגברת ויס באולפן חדשות 12, בעת מלחמה, שעה שיהודים בכל רחבי הארץ הותקפו על רקע יהדותם. משטרת ישראל החליטה להגיש כתב אישום מדגמי נגד מרשנו, לעשות אותו שעיר לעזאזל על-מנת להרתיע את הציבור, ולהתעלם מאלפי ישראלים אחרים שפנו לגברת ויס בלשון בוטה במגוון אמצעי התקשרות. האפליה הפסולה הזו תיבדק בבית המשפט לצד טענות נוספות הקשורות לטיב האמירות ו'הנחות סלבס' שנעשו לגברת ויס על-ידי משטרת ישראל".