2 מיליארד ש' הכנסות ועלייה ברווח הנקי: רבעון ראשון מוצלח לאלקטרה

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2021 עמדו על כ- 2 מיליארד שקל, סכום שמשקף עלייה של כ-6.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2020. מנכ"ל אלקטרה, איתמר דויטשר: "נמשכת מגמת הצמיחה של צבר העבודות שלנו"

איתמר דויטשר / צילום: לירון אלוני
איתמר דויטשר / צילום: לירון אלוני

קבוצת אלקטרה , מסכמת את הרבעון הראשון עם שיפור בביצועים הכספיים במספר פרמטרים. ברבעון הראשון של 2020 עמדו הכנסות הקבוצה על כ-1.88 מיליארד שקל, ואילו ברבעון הראשון השנה ההכנסות הגיעו לכשני מיליארד שקל. מדובר בעלייה של כ-6.7%. עיקר הגידול נובע מצבר פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, וכן מפרויקטים של הפעלה שירותים ותחזוקה.

עיקר ההכנסות של הקבוצה נובע מפרויקטים לבניית מבנים ותשתיות בישראל. במגזר זה עלו ההכנסות ברבעון הראשון בכ-7% לכ-1.1 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.03 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מעלייה בהיקפי הביצוע בתחום קבלנות ראשית לתשתיות. הרווח התפעולי במגזר הסתכם ברבעון לכ-27.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-33.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, "הירידה נובעת מירידה ברווחיות במספר תחומי פעילות במגזר".

לפי נתוני החברה היא סיימה את הרבעון הראשון לשנת 2021 עם עלייה של כ-23.7% ברווח נקי לכ-50.2 מיליון שקל (כ-48.3 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות של החברה). נציין כי הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2020 עמד על כ-40.5 מיליון שקל. הרווח הגולמי ברבעון הראשון עלה בכ-9% לכ-169.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-155.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020.

מנכ"ל קבוצת אלקטרה, איתמר דויטשר מסר כי, "אנו מסכמים את הרבעון הראשון של שנת 2021 עם שיפור ניכר בכלל הפרמטרים התפעוליים, לרבות עלייה בהכנסות ובסעיפי הרווח הגולמי והנקי. לצד זאת, נמשכה מגמת הצמיחה של צבר העבודות שלנו, שהגיע בסוף חודש מרץ לכ-18.4 מיליארד שקל. מתחילת השנה הנענו מהלך אסטרטגי של כניסה לתחום התפעול והתחזוקה בתחבורה ציבורית, ובמסגרת זו ביצענו שתי עסקאות משמעותיות. השלמנו את רכישת חברת 'אפיקים', וכן דיווחנו לאחרונה על רכישת חברת 'אגד-תעבורה'. מהלכים אלה, שיחלו לבוא לידי ביטוי רק בתוצאות הרבעון השני של השנה, הופכים את אלקטרה תוך זמן קצר לשחקנית השלישית בגודלה בשוק התחבורה בישראל, בו אנו מזהים פוטנציאל צמיחה משמעותי לשנים הבאות. בנוסף, במהלך הרבעון הושלמה הסגירה הפיננסית של פרויקט תחנת הכוח במנרה, ואלקטרה יצאה לדרך בביצוע הפרויקט, שהינו אחד הייחודיים בישראל, שהיקפו הכספי מעל 1.1 מיליארד שקל".