מכורים לאנדרואיד? זה מה שתמצאו בגרסה החדשה

באירוע המפתחים של החברה, הכריזה השבוע גוגל בין היתר על גרסת הבטא של מערכת ההפעלה החדשה שלה - אנדרואיד 12 • בין הבשורות העיצוביות, החברה מדגישה כמה חשובה לה האבטחה והפרטיות של המשתמשים

אנדרואיד 12/ צילום: אנדרואיד
אנדרואיד 12/ צילום: אנדרואיד

"אני רוצה לשתף איתכם חדשות מרגשות! רק השבוע חצינו אבן דרך מדהימה, יש כיום שלושה מיליארד מכשירי אנדרואיד פעילים ברחבי העולם", כך הכריז סמיר סמט, סגן נשיא לניהול מוצרים, אנדרואיד וגוגל פליי השבוע בכנס המפתחים השנתי של החברה. בשנה שעברה האירוע בוטל בגלל הקורונה, והשנה התקיים האירוע במתכונת וירטואלית.

החברה הכריזה על שורה של פיתוחים ושירותים חדשים, בהם גם שיתוף פעולה עם סמסונג למיזוג מערכות ההפעלה לשעונים החכמים של שתי החברות, Tizen ו-Wear OS. בנוסף גוגל הכריזה על הבטא של אנדרואיד 12, מערכת ההפעלה שלה.

ראשית, ההכרזה של גוגל כללה בשורה עיצובית: מערכת ההפעלה החדשה, אנדרואיד 12, כוללת שינוי עיצובי משמעותי. החברה שמה דגש על פלטת צבעים יותר רחבה ומותאמת אישית.

החברה עושה שימוש במיצוי צבעים, ובעצם מאפשרת לכם לבחור טפט חדש, והמערכת תיצור לוח צבעים מותאם אישית. לאחר מכן, מערכת ההפעלה תחיל את הצביעה המיוחדת על כל מערכת ההפעלה - גוון ההודעות, מסך הנעילה, עצמת הקול ועוד.

חווית המשתמש של אנדרואיד 12 / צילום: Android
 חווית המשתמש של אנדרואיד 12 / צילום: Android

לצד הצבעים, בחלון ההתראות תוכלו לראות כפתורים גדולים יותר - וגם הם נצבעים בצבעים המותאמים של מערכת ההפעלה. גוגל הכניסה גם כמה כפתורים חדשים כמו כפתור לגוגל פיי (הארנק של גוגל), לגוגל הום, וכמובן כיאה לגוגל, היא תאפשר לעשות שינויים כפי שהמשתמשים ירצו.

מערכת הפעלה "חיה"

זה נראה כי מכשירים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 12, למעשה יגיבו בצורה חיה יותר לתנועות שונות. לדוגמה, במסך הנעילה - אם תסירו את כל ההתראות, השעון יגדל ויותאם לחוסר שיש במסך.

על פי החברה, המכשירים עברו התאמה והוכנסו בהם שינויים כדי שיהיו "מהירים יותר ומגיבים יותר, עם יעילות טובה יותר בצריכת חשמל, כך שלקוחות החברה יוכלו להשתמש במכשיר שלכם זמן רב יותר ללא תשלום", נכתב בהודעת גוגל.

בנוסף, אם המשתמשים ילחצו על כפתור ההפעלה של המכשיר, העוזרת של גוגל תתעורר (בדומה לאפשרות ברירת המחדל באייפון).

אזור הפרטיות של גוגל

גוגל התייחסה גם לענייני האבטחה והפרטיות. אין ספק שהשוטים הדרמטיים והשוטים המצומצמים לתווי הפנים של הדוברים השונים - נועדו להדגיש כמה גוגל רוצה לבטא את החשיבות באבטחת אנדרואיד.

מערכת ההפעלה החדשה כוללת תכונות חדשות שמעניקות שקיפות סביב האפליקציות שמקבלות גישה לנתונים. באזור הפרטיות החדש תקבלו מושג לגבי ההרשאות שכל אפליקציה מבקשת ועושה ובאיזו תדירות. זה מאפשר לבטל בקלות הרשאות בעייתיות. כמובן, שגם אפליקציות של גוגל בפנים.

בנוסף, בחברה הוסיפו מחוון בפינה השמאלית העליונה של המכשיר כדי לראות מתי היישומים ניגשים למיקרופון או למצלמה. אם לא תרצו שלאף אפליקציה תהיה גישה למיקרופון בזמן נתון, תוכלו לכבות את המיקרופון דרך וילון ההתראות עד שתחליטו שתרצו להשתמש שוב.

יתרה מזאת, גוגל נותנת גם שליטה נוספת למשתמשים על המידע שהם משתפים. כך לדוגמה, בהקשר של מיקום - ניתן לאפשר לאפליקציות של מזג אוויר לראות את המיקום המשוער במקום את המקום המדויק.

החברה מתחייבת לעוד פיצ'רים נוספים שיגיעו בהמשך השנה. באתר של גוגל יש קישור לכל השותפות שמאפשרות את הבטא של אנדרואיד 12 (כמובן לצד הפיקסל של גוגל שתומך), ולכל חברה יש מכשירים שיתמכו בזה. בין החברות שברשימה נמצאות שיאומי, וואן פלוס, רילמי ועוד.