ביידן: "נתניהו נתן לו את מילתו לגבי מועד הפסקת האש"

נשיא ארה"ב חזר על מחויבותה של מפלגתו לביטחונה של ישראל והוסיף כי עד שכל המדינות והגורמים באזור יכירו בישראל כמדינה יהודית, לא יהיה שלום • על ירושלים אמר ביידן כי הבהיר לנתניהו שחשוב שתיפסק האלימות בין קיצונים משני הצדדים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מדבר על הפסקת האש בין ישראל לחמאס / צילום: Associated Press, Evan Vucci
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מדבר על הפסקת האש בין ישראל לחמאס / צילום: Associated Press, Evan Vucci

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר במסיבת עיתונאים בוושינגטון כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן לו את מילתו לגבי מועד הפסקת האש. לדברי ביידן, "הוא מעולם לא הפר את הבטחותיו כלפי".

בתשובה לשאלה אודות מחויבות מפלגתו לישראל על רקע הביקורת של כמה מחבריה, אמר ביידן כי כי אין שום שינוי במחויבות הדמוקרטים ובוודאי במחויבותו לביטחונה של ישראל.

הוא הוסיף כי עד שכל המדינות והגורמים באזור יכירו בישראל כמדינה יהודית, לא יהיה שלום. על ירושלים אמר ביידן כי הבהיר לנתניהו שחשוב שתיפסק האלימות בין קיצונים משני הצדדים.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ובהודעת משרדו נאמר כי ארצות הברית תיקח חלק בשיקומה של הרצועה, ובסיוע הומניטרי בתיאום עם הרשות. בלינקן צפוי להגיע לביקור באזור בשבוע הבא.

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח אמש עם עמיתו המצרי סאמח שוכרי. בהודעה רשמית מקהיר נאמר כי אשכנזי הודה לשר שוכרי על המאמץ המצרי להשגת הפסקת אש בין ישראל לפלגים בעזה. עוד נמסר כי השניים דנו בשיחתם במהלכים הנדרשים לשיקום הרצועה.

מצריים שיגרה ביממה האחרונה לרצועה 130 משאיות ועליהן תרופות, בגדים, צעצועים ומכשירי חשמל לתושבים שאיבדו את בתיהם. נשיא מצריים א-סיסי הודיע בשבוע שעבר כי ארצות תעביר סיוע בהיקף של חצי מיליארד דולרים לרצועה.

אונר"א הודיעה כי התושבים שמצאו מחסה במתקניה ברצועה מתחילים לשוב לבתיהם. לפי הנהלת הארגון 66 אלף תושבים, עזבו את בתיהם במהלך אירועי השבועיים האחרונים, בשל חשש לחייהם.