הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בתל אביב: אפי נכסים עלתה 8.8%, ויקטורי איבדה 2.9%

מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.8% ומדד ת"א 90 עלה ב-1.98% • עליות חדות לקבוצת דלק, קמטק וארנה גרופ - שזינקה 14%

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

16:00

נעילה ירוקה בבורסת תל אביב, כאשר מדד ת"א 35 הוסיף 0.84% ומדד ת"א 90 טיפס ב-1.98%. מחזור המסחר הסתכם בכ-902 מיליון שקל. 

בין המניות הבולטות אפשר לציין את ארנה גרופ , שזינקה יותר מ-14% בנעילה, את קמטק שטיפסה 8.8% ואת אלקטרה צריכה  שעלתה 4.7%.

המשקיעים לא התרשמו מדוחות ויקטורי שפורסמו בצהריים, והמניה איבדה 2.89% היום.  אורמת  איבדה 2.2% ומקס סטוק  איבדה 1.2%.

15:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה עם פתיחת שבוע המסחר על רקע עונת הדוחות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.8%, ת"א 90 מטפס ב-1.5% ומדד הבנקים מוסיף 0.3% לערכו.

פוקס מזנקת ב-6%, קמטק ב-8%, דלק עולה בכ-6%, פריורטק עולה ב-6.7%.

13:00

שותפות סמארט אגרו  דיווחה היום כי תצטרף לסבב גיוס להשקעה בחברת 'ערוגה', המפתחת רובוטים לטיפול ולניטור גידולי חממה (עגבניות כשוק ראשוני) בעזרת בינה מלאכותית AI ולמידת עומק. השותפות תשקיע כחצי מיליון דולר ותצטרף לסבב גיוס בהיקף של כ-4 מיליון דולר. 

11:30

מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.8% ומדד ת"א 90 עולה ב-1.1%. בשוק האג"ח נרשמות עליות של כ-0.3% בממשלתיות השקליות הארוכות.

דוד ברודט, יו"ר אל על , הודיע היום על עזיבה. במכתב ששלח ברודט, לשעבר יו"ר בנק לאומי, הוא כותב כך: " אני מודיע בזאת על התפטרותי מתפקידי כיו"ר דירקטוריון אל על. חשבתי להתפטר עם קבלת הסיוע מהמדינה. עיכבתי את התפטרותי עד לסיום הלחימה, לא מתפטרים כשהתותחים רועמים. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית, והמדדים המובילים מטפסים ב-0.6%-0.7%.

קבוצת דלק  בולטת בעלייה חדה. עוד בולטות בעליות מניות פריגו  וטבע. 

בסקירת המקרו ושוקי הריביות והאג"ח מתייחסים הבוקר ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, למגמה המחודשת של הירידה בציפיות האינפלציה: "עיקר ירידת התשואות נרשמה בטווח של 7 שנים ומעלה ועל רקע זה חלה ירידה מחודשת בתלילות העקום. בסיכום שבועי רשמו צמודי המדד ירידות מחירים של 0.6% לעומת עליות מחירים של 0.4% בממוצע בשקלים הלא צמודים. על רקע המדד הנמוך יחסית נרשמה מגמה מחודשת של ירידה בציפיות האינפלציה הנגזרות לאחר תקופה ארוכה של עלייה ברמת הציפיות לרמה של מעל ל 2% לאורך העקום לראשונה זה כ-7 שנים. לא צפויה האצה מתמשכת בקצב עליית המחירים".

"להערכתנו, במהלך 2022, האינפלציה צפויה להאט, לאור היחלשות עוצמתם של הגורמים שפועלים לעליית האינפלציה בעת הזו, ובכלל זה: התייצבות מחירי האנרגיה והסחורות, התייצבות מחירי ההובלה העולמיים, התאוששות ההיצע בענפי השירותים, התחזקות מחודשת של השקל ועוד. לפיכך אנו סבורים כי תיתכן ירידה נוספת בהמשך בציפיות האינפלציה הנגזרות לאורך העקום כולו. מגמת צמצום פערי התשואה השליליים בין אג"ח ממשלת ישראל לאג"ח ממשלת ארה"ב נבלמה השבוע כאשר פער התשואה השלילי בטווח הבינוני - ארוך נפתח קלות. אנו סבורים כי פער זה ימשיך להתרחב בתקופה הקרובה אם כי במתינות", הם כותבים.

09:19

חברת על בד  דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי שלה ברבעון הראשון של 2021 הגיע לשיא של 32.4 מיליון שקל, גידול של 47.3% לעומת רווח נקי של 22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

חברת הנדל"ן חנן מור  דיווחה הבוקר כי הכנסותיה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-63 מיליון שקל עלייה של 115% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2021 עמד על כ-13.3 מיליון שקל. 

07:35

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי ליציבות בבורסה בתל אביב

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר ביציבות. זאת בהמשך לנעילה מעורבת בוול סטריט בסוף השבוע האחרון, שם מדד הנאסד"ק איבד 0.4%, ומנגד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.4%. 

2. הדואליות יספקו תמיכה

המניות הדואליות חוזרות עם פער ארביטראז' חיובי של 0.2% על ת"א 35. אורמת חוזרת עם פער שלילי של 2.8%, איי.סי.אל עם פער שלילי של 0.3%, אלביט מערכות עם פער חיובי של 0.2%, טבע חוזת עם פער חיובי של 2.3%, לייבפרסון חוזרת עם פער שלילי של 1.2%.

3. עונת הדוחות נמשכת

עונת פרסום הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2021 נמשכת. הבורסה לני"ע תפרסם מחר את תוצאותיה לרבעון, גם רוטשטיין נכסים תפרסם מחר. אי.בי.אי תפרסם בשלישי יחד עם אלביט מערכות, איי.די.או ביטוח ואנלייט אנרגיה.ביום רביעי יפרסמו החברות טיב טעם, פז, ישרכארט, מבנה, מיטרוניקס, מיטב דש עזריאלי, פרטנר ,וסלע נדלן. ביום חמישי יפרסמו בנק לאומי, ביג, גזית גלוב,נאייקס ונקסטפרם. אחריהן שישי יפרסמו ג'נריישן קפיטל, פאנקסיה ויום לאחר מכן שיכון ובינוי.

4. מאקרו

מחר בשוק המקומי יפורסמו נתוני היייצור התעשייתי לחודש מרץ, החודש המלא הראשון ללא הגבלות הסגר של הקורונה.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם היום את נתוני שיעור האבטלה הרבעוני.

5. התנודתיות בשוק הקריפטו נמשכת

הביטקוין נסחר מתחת לרמה של 37 אלף דולרים, בהמשך לשבוע דרמטי בו רשם ירידות חדות בשל ההגבלה של סין על שוק הקריפטו. מאז השיא שנרשם באמצע חודש אפריל, איבד הביטקוין כ-40% מערכו. האית'ריום נסחר הבוקר גם הוא בירידות ומאבד 4.2% לרמה של 2,257 דולר. מנגד, הריפל והליטקוין נסחרים בעליות.