שוק הרכב החשמלי מתחמם: K-Logic תטפל בתקציב Geely

השיווק מיועד לתחילת 2022, ולכן טרם נקבע תקציב פרסום סופי, אך נוכח התחרות הרבה הצפויה בשוק, ניתן להניח כי מדובר בתקציב לא מבוטל

דגם Geometry C של ג'ילי. גובה התקציב טרם נקבע / צילום: יח"צ
דגם Geometry C של ג'ילי. גובה התקציב טרם נקבע / צילום: יח"צ

קבוצת יוניון מוטורס נערכת לקראת התחרות בשוק המכוניות החשמליות, ומעבה את מערך התקשורת שלה. לגלובס נודע כי גיאו-מוביליטי, החברה הבת של יוניון מוטורס שתשווק את מותג הרכב הסיני Geely בישראל, בחרה בקבוצת הפרסום והמדיה K-Logic לטפל בתקציב הפרסום שלה. K-logic כוללת גם את סוכנות חוליגנס, שיטפלו בקריאטיב של המותג החדש. חברת אורנשטיין חושן תהיה אחראית על ניהול התקשורת של Geely בישראל.

כפי שפורסם לאחרונה בגלובס, בשנה הקרובה צפויים לנחות בישראל שורה של דגמי רכב חשמליים תוצרת סין. לפני מספר חודשים חתמה קבוצת יוניון על הסכם שיתוף-פעולה עם Geely, שבמסגרתו תייבא גם את מותג הרכב החשמלי Geometry.

היערכות ל-2022

Geely היא יצרנית הרכב המובילה בסין. מעבר לשיווק רכבים תחת המותגים Geely Auto ו-Geometry, היא מחזיקה בבעלות מלאה על המותג וולוו ומותג רכבי הספורט לוטוס, ו-50% ממותג הרכב Lynk & Co. הקבוצה מעסיקה כ-50 אלף עובדים, והיא מחזיקה 12 מפעלים וחמישה מרכזי מו"פ בסין, בשוודיה, באנגליה ובגרמניה. כמו כן, יש לה מרכזי עיצוב בשנחאי, בגטבורג, בברצלונה, בקליפורניה ובקובנטרי.

הרכב הראשון שישווק בישראל הוא Geometry C, רכב שטח קומפקטי המצויד במנוע חשמלי מתקדם עם הספק מרבי של 204 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות. השיווק מיועד לתחילת 2022, ולכן טרם נקבע תקציב פרסום סופי, אך נוכח התחרות הרבה הצפויה בשוק, ניתן להניח כי מדובר בתקציב לא מבוטל.

יוניון מקפידה להפריד בטיפול בין מותגיה השונים גם בשיווק וגם הפרסום, כמו שקורה למשל בין לקסוס לטויוטה ול-GAC. גם כעת תיעשה הפרדה בין מותגי הרכב החשמליים למותגים האחרים - כלומר חברה נפרדת, מטה נפרד ואולמות תצוגה נפרדים.

נזכיר כי בתקציב הפרסום של טויוטה מטפל זה שנים ארוכות משרד הפרסום יהושע TBWA. בתקציב הפרסום של לקסוס מטפל משרד לעומק התודעה, שיהושע TBWA מחזיק חלק מהבעלות עליו.

בעיית מדיניות ההפרדה

מאז השקת טסלה בישראל נערכות יצרניות רכב רבות, הן אירופיות והן סיניות, להשקת עשרות מותגי רכב חשמליים בארץ עד סוף 2022. לכאורה, זה אמור לעורר עניין רב במשרדי הפרסום, אולם סביר כי לא רבים מהם ישתתפו בניסיונות לקבל נתח מהתקציבים החדשים.

הסיבה לכך היא מדיניות ההפרדה שנוקטות חברות הרכב (לא רק יוניון) - כלומר, נטייתן לחלק את מותגי הרכב שלהן בין מספר משרדים. כך, רובם המכריע של משרדי הפרסום הגדולים כבר "תפוסים" על-ידי תקציב כלשהו.

נציין גם כי בהיעדר תשתית מתאימה לרכב חשמלי, ולאור העובדה שקיימות היום בשוק אלטרנטיבות כמו רכבים היברידיים, מדובר בקטגוריה שלפחות בשלבים הראשונים לא צפויה לרשום מכירות גבוהות מאוד. לכן, התקציבים בה יהיו נמוכים יותר לעומת מותגים "רגילים". עם זאת, העולם הולך (נוסע) לכיוון הרכבים החשמליים, ולכן בטווח הארוך יהיה צורך בחינוך השוק ובהקצאת תקציבים לנושא.

לדברי גלי שטרית, מנהלת השיווק של Geely בארץ, "שוק הרכב החשמלי בישראל נמצא כיום על סף רתיחה, עם הגעתם של מספר מותגי רכב חשמליים. מצב זה מחייב אותנו בבידול והגברת המאמצים השיווקיים, לצד מערך הסברה ופרסום שיסייעו לנו להחדיר את המותג לתודעת הציבור הרחב. אנו רואים באורנשטיין חושן ובסוכנות Hooligans ו-K-Logic שותפים חזקים ומקצועיים, שיסייעו לנו ליישם את האסטרטגיה השיווקית עמה נצא לדרך".