משרד הבריאות: התו הירוק והתו הסגול יבוטלו החל מ-1 ביוני

לראשונה מאז התפרצות מגפת הקורונה, מרבית ההגבלות בשטח מדינת ישראל יוסרו: שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב כי לא יבקש להאריך את המגבלות שיפקעו ביום שלישי הבא, 1 ביוני •  בשבועיים הקרובים יקיימו דיונים בנוגע לחובת עטיית מסכות בחללים סגורים

שר הבריאות יולי אדלשטיין / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות
שר הבריאות יולי אדלשטיין / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות

בעקבות היציבות בתחלואה שנמשכת מזה זמן רב, למרות פתיחת המשק ומערכת החינוך, שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע היום (א') כי לא יבקש להאריך את המגבלות שיפקעו בשבוע הבא. המשמעות היא שהחל מיום שלישי 1 ביוני יבוטל הצורך בתו ירוק ויבוטלו מגבלות התו הסגול.

בשבועיים הקרובים אנשי המקצוע יקיימו דיונים בנוגע לחובת עטיית מסכות בחללים סגורים, ועד להחלטה אחרת תימשך חובה זו. בנוסף, המגבלות על הכניסה והיציאה לישראל יוותרו, ובמידת הצורך אף יוחמרו. החלטת השר אדלשטיין נעשתה לאחר התייעצויות עם בכירי משרד הבריאות.

"אם תהיה התפרצות נאלץ לחזור אחורה"

"ישראל חוזרת לשגרה! לפני פחות מחצי שנה התחלנו את מבצע החיסונים. בזכות העבודה המצוינת של אנשי מערכת הבריאות - קופות החולים, בתי החולים, מד"א, מגן ישראל ועובדי משרד הבריאות - ובזכות ההתגייסות המדהימה של אזרחי ישראל, ביצענו את מבצע החיסונים הטוב בעולם. מזה זמן רב אנחנו קוצרים את פירות החיסונים עם תחלואה נמוכה", אמר השר אדלשטיין.

"עם זאת, החזרה לשגרה היא עם 'כוכבית'", הבהיר אדלשטיין. "משרד הבריאות פועל להמשיך את המצב הירוק בשטחי מדינת ישראל וימשיך לעקוב בצורה רחבה יותר כדי למנוע התפרצות. כמובן שאם תהיה התפרצות נאלץ לחזור אחורה".

"אני קורא לאזרחי ישראל לא לצאת למדינות עם תחלואה גבוהה ולעקוב אחרי אזהרות המסע של משרד הבריאות. גם במדינות שניתן לטוס אליהן - חשוב להקפיד על ריחוקים חברתיים. עם החזרה לישראל - מוטלת החובה להקפיד הקפדה יתירה על ההנחיות. היוותרות מצב תחלואה נמוך תלויה בנו".