למרות המשבר הכלכלי בעקבות הקורונה: משרד הפנים מעלה את הארנונה

בדיקת התאחדות התעשיינים חושפת כי ב-2022 הארנונה תגדל בצורה משמעותית, בכ-2% - תוספת עלות של מעל לחצי מיליארד שקל לתושבים ועסקים • בעשור האחרון זינקה הארנונה לתושבים ולעסקים בכ-20%, בעוד מדד המחירים עלה רק ב-4% • משרד הפנים: "שיעור העדכון האוטומטי אינו נתון לשיקול דעת של שר הפנים"

אריה דרעי, שר הפנים / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
אריה דרעי, שר הפנים / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

למרות המשבר הכלכלי הכבד, ואחרי שגם חשבון המים התייקר, מסתמנת עוד עלייה בתשלומים למדינה: תשלומי הארנונה מתייקרים.

בדיקת התאחדות התעשיינים חושפת כי ב-2022 הארנונה תגדל בצורה משמעותית בכ-2%. תוספת של למעלה מחצי מיליארד שקל לתושבים ולעסקים. זאת, בהתבסס על נוסחת העדכון לפיה 50% מהעדכון מסתמך על מדד השכר הציבורי ו-50% נוספים מתבססים על מדד המחירים לצרכן.

על פי התאחדות התעשיינים מדובר בתוספת עלות של מעל לחצי מיליארד שקל לתושבים ועסקים. בעשור האחרון זינקה הארנונה לתושבים ולעסקים בכ-20%, בעוד מדד המחירים עלה רק ב- 4%.

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר: "לא ברור מדוע משרד הפנים תומך בעלייה כה משמעותית של הארנונה, במקום להוביל להפחתה והקלה של נטל זה על התושבים והעסקים בישראל, שעדיין מנסים להתאושש ממשבר הקורונה. העלאה זו של הארנונה, בהתבסס על מדד השכר הציבורי, אינה הגיונית ומנותקת מהמציאות הכלכלית חברתית במדינת ישראל. אני קורא לשר הפנים להקפיא העלאה מיותרת זו ולמנוע את עליית יוקר המחייה בישראל".

ממשרד הפנים נמסר: "שיעור העדכון האוטומטי השנתי קבוע בחוק ההסדרים, נסמך על נתוני הלמ"ס ואינו נתון לשיקול דעת של שר הפנים. עקב משבר הקורונה איפשרו שרי הפנים והאוצר לרשויות המקומיות שלא לעדכן את תעריפי הארנונה בהתאם לשיעור העדכון בשנה זו. טרם נקבעו קווים מנחים לשנה הבאה".