מנהל הכספים של טבע בכנס אופנהיימר: המגעים על חתימת הסכם הפשרה בתחום האופיואידיים נמשכים

אלי כליף: "נכנס עוד פקטור, שהוא שהחל משפט בנושא באורנג' קאונטי בקליפורניה, ולכן אני לא יכול לתת פרטים. אני יכול לומר שהמתווה עומד בעינו, ויש כל הזמן מגעים"

טבע / צילום: Shutterstock
טבע / צילום: Shutterstock

המגעים לחתימת הסכם הפשרה בהליכים המשפטיים הנוגעים לשיווק משככי כאבים אופיואידיים נמשכים, כך אמר היום אלי כליף, מנהל הכספים של חברת התרופות טבע, שהשתתף בכנס השנתי של אופנהיימר בישראל. כליף נשאל האם יש התקדמות לקראת חתימה על הסכם הפשרה - שהמתווה שלו סוכם עוד בסוף 2019, אך הוא טרם נחתם סופית. הוא השיב כי "נכנס עוד פקטור, שהוא שהחל משפט בנושא באורנג' קאונטי בקליפורניה, ולכן אני לא יכול לתת פרטים. אני יכול לומר שהמתווה עומד בעינו, ויש כל הזמן מגעים, לא רק שלנו אלא גם של כל השאר (הגורמים האחרים בפרשה, ש.ח.ו). אין פה משהו שהוקפא, או שלא מנסים להגיע לפתרון. עדיין יש מגעים".

הפשרה שעליה דווח ב-2019 כוללת את יישוב התביעות של המדינות בארה"ב כשטבע תתרום תרופה לטיפול במכורים למשך עשור, בשווי מוערך של 23 מיליארד דולר. טבע היא רק אחת מהמעורבות בפשרה, לצד חברות הפצה.

כליף דיבר בכנס על מספר תרופות מרכזיות של טבע ואמר בין היתר כי החברה צופה המשך צמיחה באוסטדו, התרופה המקורית לטיפול בהפרעות תנועה, וכי "השוק כולל בערך 500 אלף פציינטים. כרגע אנחנו משרתים רק חלק קטן מהם, והפוטנציאל גדול. התחלנו בארה"ב קמפיין להגדלת המודעות".

באשר לתרופת הביוסימילר טרוקסימה אמר כליף כי "מאז ההשקה ברבעון הרביעי של 2019 ראינו חדירה יפה לשוק, ויש לנו נתח של כ-26% לפי הנתונים האחרונים. אנחנו מאוד אופטימיים".

כליף הזכיר את יעדיה ארוכי הטווח של טבע, בהם הגעה לרווחיות תפעולית של 28% עד סוף 2023. "כשהתחלנו את התוכנית היינו ב-24.5%, בסוף 2019. אנחנו שנה וחצי בתוך המסע וברבעון הראשון היינו ב-27.1%", אמר כליף. הוא הזכיר גם את הפחתת החוב נטו, בסכום של 10 מיליארד דולר מאז הרבעון השלישי של 2017 (שלאחריו הושקה תוכנית ההתייעלות בחברה).

טבע, בניהולו של קאר שולץ, נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב בשווי 11.8 מיליארד דולר.