זמן הטענת הסוללה התארך, טסלה נדרשת לפצות לקוחות ב-163 מיליון דולר

טסלה מתבקשת לשלם 16 אלף דולר לאלפי לקוחות שלה בנורבגיה, לאחר שעדכון מערכת האריך את זמן הטענת הסוללה במודל S • המשקיעים לא נרתעים: המניה עולה 4% בוול סטריט

טסלה S / צילום: יח"צ
טסלה S / צילום: יח"צ

טסלה נדרשת לפצות אלפי נהגים בנורבגיה, לאחר שזמן הטענת המודל S שלהם התארך בעקבות עדכון תוכנה. כל לקוח יפוצה ב-16 אלף דולר, כאשר הסכום כולו מסתכם ב-163 מיליון דולר.

לטענת הנהגים שהתלוננו בפני מועצת הפישור הנורבגית בדצמבר 2020, הטענת הרכב הואטה משמעותית בעקבות עדכון תוכנה ששוחרר בשנת 2019, וביצועיה נחלשו כך שמרחקי הנסיעה התקצרו.

נראה שסכומי הפיצוי הגבוהים לא מרתיעים את המשקיעים, שכן מניית טסלה ממשיכה להיסחר בעליות בוול סטריט, ונכון לעת הזו מוסיפה כ-4%.

לפי הדיווחים, התקלה התרחשה במכוניות מודל S שיוצרו בין השנים 2013-2015. טסלה מכרה בנורבגיה כעשרת אלפים מכוניות מהדגם הזה בתקופת הזמן המדוברת, ומועצת הפישור מבקשת כאמור פיצוי של 16 אלף דולר לכל אחד מבעלי המכוניות כדי להסדיר את התלונות.

מהפרסומים בנורבגיה עולה שהחברה לא הגיבה לתלונה המדוברת לפני שפורסמה הכרעת המועצה, וגם לא הגיבה על ההכרעה עצמה - שנמסרה לה כבר ב-17 במאי. לפי ההחלטה, על החברה לשלם את הפיצוי לנהגים עד 30 במאי, אך החברה יכולה להגיש לראשי המועצה ערעור עד אמצע יוני.

חברת המכוניות החשמליות מתמודדת עם תלונות דומות גם בארצות הברית, שם אף מתנהלת תביעה כנגד החברה בטענה שזמן הטעינה בדגמים הישנים איטי יותר. גם בארה"ב חלק מהנהגים טוענים לביצועי סוללה נחלשים, ואף מעידים על טווח נסיעה שהתקצר ביותר מ-60 ק"מ.