מרגל ובנקאי: הפרט הביוגרפי המפתיע של ראש המוסד הבא

דוד (דדי) ברנע למד מנהל עסקים באוניברסיטת ניו יורק והתחיל את הקריירה שלו בכלל במגזר העסקי בחברת "כלל מנפיקים" • לאחר תקופה קצרה התגייס למוסד שבראשו יעמוד בקרוב

דוד (דדי) ברנע / צילום: יח"צ
דוד (דדי) ברנע / צילום: יח"צ

הנה פרט מידע שלא ידעתם על ראש המוסד המיועד דוד (דדי) ברנע: הוא לא התחיל את דרכו בגוף עליו הוא יופקד בקרוב, ויש לו רקע עסקי. לגלובס נודע כי ברנע היה בעברו מנהל בכיר ב"כלל מנפיקים" במשך שנה וחצי, עוד לפני שהתגייס למוסד. שם לדברי גורמים המכירים אותו "עשה עסקאות גדולות, מיזוגים ורכישות". בנוסף לברנע תואר שני במנהל עסקים במגמת מימון מאוניברסיטה בניו יורק.

עוד קודם לכן שירת ברנע בצה"ל כלוחם בסיירת מטכ"ל ולאחר הקריירה הקצרה שלו בבנק להשקעות התגייס למוסד בשנת 1996 לקורס קציני איסוף ושובץ באגף מבצעי. לאחר מכן, היה מפקד יחידות מבצעיות בארץ ובחו"ל. בין השנים 2013-2019 פיקד על אגף צומת במוסד, שם הוענקו לאגף בראשותו 4 פרסי ביטחון ישראל. משנת 2019 ועד היום מכהן ברנע בתפקיד סגן ראש המוסד ובתחילת חודש יוני ייכנס ברנע לתפקידו כראש המוסד לאחר שראש הממשלה נתניהו הודיע מוקדם יותר היום על מינויו הצפוי.

כלל מנפיקים שאינה קיימת עוד היום היתה זרוע החיתום של קונצרן כלל. היא מוזגה בסוף שנות ה-90 לאילנות דיסקונט כחלק מרה-ארגון בקבוצת אי.די.בי ועד אז הובילה חלק מעסקאות המיזוג וההשקעות הגדולות במשק. כמה מבכירי שוק ההון החלו בקבוצה את דרכם כמו אייל לפידות, ויאיר פודים ושמואל גרוטלר שאף ניהלו את החברה בתקופות שונות.