בהובלת סיילספורס: WIZ של אסף רפפורט גייסה עוד 120 מיליון דולר

חברת אבטחת הענן שקמה רק בתחילת 2020 גייסה 230 מיליון דולר בשני סיבובים קודמים, האחרון שבהם נתן לה שווי של 1.7 מיליארד דולר • הדיווח הנוכחי ב"בלומברג" לא מפרט לפי איזה שווי בוצע הגיוס הנוכחי

אסף רפפורט / צילום: נתנאל טוביאס
אסף רפפורט / צילום: נתנאל טוביאס

חברת הסייבר WIZ (וויז) של אסף רפפורט גייסה 120 מיליון דולר נוספים בהובלת ענקית התוכנה סיילספורס. כך עולה מדיווח היום (ג') של "בלומברג". הדיווח לא מפרט לפי איזה שווי בוצע הגיוס.

הסטארט-אפ, שנולד רק במרץ 2020 ועוסק באבטחת ענן, גייס מאז הקמתו השקעות משמעותיות. במרץ האחרון הודיעה וויז על גיוס 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר לחברה. ארבעה חודשים קודם לכן גייסה וויז 100 מיליון דולר. כך שכעת עומד היקף הגיוסים של החברה הצעירה כבר על 330 מיליון דולר מאז הקמתה.

השקעות הענק שמקבלת וויז בשלב מוקדם לחייה קשורות קודם כל לרקע של מייסדיה. השותפים להקמה של וויז לצד רפפורט הם עמי לוטבק, ינון קוסטיקה ורועי רזניק. הצוות הזה כבר חתום על אקזיט גדול של מכירת הסטארט-אפ אדאלום למיקרוסופט ב-2015 תמורת 320 מיליון דולר. לאחר הרכישה הם המשיכו לעבוד במיקרוסופט, כאשר רפפורט מונה לתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, כך שהם מביאים ניסיון משמעותי מאוד בעבודה אצל ספק שירותי ענן ציבורי גדול.

בנוסף וויז פועלת בשוק חם מאוד. ככל שיותר חברות וארגונים עוברים להשתמש בענן ציבורי, כך הם צריכים יותר פתרונות אבטחה לענן. לפי דוח של חברת המחקר גרטנר, ההוצאה הגלובלית על שירותי ניהול ואבטחת ענן צפויה לקפוץ בשנה הבאה ל-20 מיליארד דולר, עלייה של 60% בהשוואה ל-2019. וויז מציעה פתרון חדשני לאבטחת ענן שאינו דורש התקנה של אייג'נטים (סוכני תוכנה), מה שמאפשר הטמעה מהירה של פתרונות אבטחה אצל לקוחות.

פתרון דומה מציע עוד סטארט-אפ ישראלי שמשך השקעות גדולות - אורקה סקיורוטי, שהקימו יוצאי צ'ק פוינט. השוק החם מאפשר לשתי חברות לקבל שווי גבוה מאוד אף שהכנסותיהן אינן גדולות עדיין. לפי דיווח מהחודש שעבר של מגזין The information, עומד קצב ההכנסות השנתי של שתי החברות על מיליוני דולרים בודדים.

לסבב הגיוס הנוכחי הצטרפה גם קרן ההשקעות הבינלאומית בלקסטון, שהודיעה בחודש שעבר על פתיחת משרד חדש בישראל בניהול יפעת אורון. רשימת המשקיעים של וויז כוללת את הקרנות גרינאוקס קפיטל, אדוונט אינטרנשיונל, סייברסטארטס של גילי רענן, סקויה, אינסייט פרטנרס, קרן אינדקס וקרן סרקה. בחברה השקיעו באופן פרטי גם מייסדי חברת הסייבר ארמיס, יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל, ומנכ"ל סטארבקס לשעבר הווארד שולץ.