עמיר בירם פועל לאחד את החזקות הנדל"ן שלו באלעד מגורים ובדוניץ

במסגרת העסקה שיזמה קרן JTLV2 של בירם, תרכוש דוניץ מהקרן את החזקות השליטה באלעד מגורים תמורת הקצאת מניות • JTLV2 נכנסה לשותפות בדוניץ לפני קצת יותר מחודש

עמיר בירם / צילום: תמר מצפי
עמיר בירם / צילום: תמר מצפי

שבועות ספורים לאחר שקרן JTLV2 שמוביל עמיר בירם נכנסה לשותפות בחברת הנדל"ן למגורים דוניץ, היא מקדמת באמצעותה מהלך לרכישת השליטה בחברת אלעד ישראל מגורים החדשה, שאת השליטה בה רכשה הקרן בשנה שעברה מידי יצחק תשובה.

דוניץ עדכנה על קבלת הצעה לנהל מו"מ לביצוע עסקה במסגרתה היא תרכוש את מלוא החזקותיה של JTLV2 באלעד מגורים (כ-67%) כנגד הקצאת מניות דוניץ, כך שאלעד מגורים תהפוך לחברה בשליטת דוניץ.

לפי דוניץ, "המבנה הסופי של העסקה ייקבע במו"מ בין הצדדים", אחרי שבעקבות ההצעה ועדת הביקורת של דוניץ תנהל את המו"מ מטעם החברה, תבחן את האפשרות ותגבש המלצות. 

JTLV2 החלה את פעילותה בשנת 2019 אחרי שגייסה יותר מ-1 מיליארד שקל ממשקיעים מוסדיים ופרטיים. הקרן של בירם ושותפיו (אריאל רוטר, שלמה גוטמן וזאב הראל) מחזיקה בשליטה בה מזה כשנה, לאחר שבחודש מאי 2020 השלימו את רכישת עיקר מניותיה מידי תשובה, תמורת קרוב ל-200 מיליון שקל, ולפי שווי חברה של קרוב ל-280 מיליון שקל, עסקה שלאחריה נותר תשובה עם כ-25% מההון.

בדוחות אלעד מגורים מציינת החברה כי עיקר פעילותה של הקרן "מתמקדת בהשבחת נדל"ן בישראל, בתחומי המסחר, המשרדים, המגורים ועוד, וכוללת ניהול הנכסים ושיווקם" וכי מנהלי הקרן הם "בעלי ניסיון רב שנים בענף הנדל"ן, תחום הפיננסים ושוק ההון".

בסיכום הרבעון הראשון של השנה נהנתה אלעד מגורים מהתקדמות בחלק מהפרויקטים שלה, כך שהכנסותיה הרבעוניות טיפסו ב-12% ל-99 מיליון שקל ובהשפעות שונות הרווח הנקי שלה קפץ פי 3 והגיע ל-10 מיליון שקל.

הכנסות דוניץ זינקו פי 9

על הכניסה לשותפות בחברת דוניץ סיכמה JTLV2 בחודש מרץ האחרון והיא הושלמה לפני קצת יותר מחודש, עם רכישת כ-17% ממניות החברה תמורת קרוב ל-120 מיליון שקל. כך, שכעת הקרן מחזיקה בשליטה בחברה במשותף עם היו"ר יעקב (יקי) דוניץ והמנכ"ל נסים אחיעזרא, שמכרו לקרן את נתח המניות.

דוניץ סיכמה רבעון ראשון מוצלח במיוחד, עם זינוק של פי 9 בהכנסותיה שהגיעו לכ-280 מיליון שקל, בעיקר בזכות מכירת זכויות ב"רובע המיוחד" שבאשדוד. כך, הרווח הנקי הרבעוני שלה הגיע ל-79 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של פחות מ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל, ורווח נקי של כ-36 מיליון שקל בשנת 2020 כולה. מניית דוניץ קפצה מתחילת השנה בכ-50% ומשקפת לחברה שווי  נוכחי של  כ-750 מיליון שקל.