ד"ר חגית לרנאו מונתה לממלאת-מקום הסנגור הציבורי הארצי

שר המשפטים בני גנץ מינה את לרנאו לתפקיד לאחר שכיהנה כמשנה לסנגור הציבורי מ-2005 • היא תחליף את ד"ר יואב ספיר שמסיים את תפקידו לאחר למעלה מתשע שנים

ד”ר חגית לרנאו / שלומי יוסף
ד”ר חגית לרנאו / שלומי יוסף

שר המשפטים בני גנץ מינה את המשנה לסנגור הציבורי, ד"ר חגית לרנאו, לממלאת-מקום הסנגור הציבורי הארצי. גנץ החליט, בהתייעצות עם נציב שירות המדינה ובהמלצתה של ועדת הסנגוריה הציבורית, למנות את לרנאו לתפקיד ממלאת-מקום הסנגור הציבורי הארצי במקום ד"ר יואב ספיר, שמסיים את תפקידו לאחר למעלה מתשע שנים בתפקיד.

עם ההודעה על המינוי, שר המשפטים גנץ מסר: "אנו נמצאים בתקופה רגישה, שיש בה משנה חשיבות להגנה על זכויות הפרט וסיוע לכלל האוכלוסיות. ד"ר לרנאו היא בעלת ניסיון משמעותי בסנגוריה, והיא האדם הנכון ביותר למלא את התפקיד בתקופה זו. אני מבקש להודות לד"ר יואב ספיר על תרומתו הייחודית למשרד המשפטים, ובאופן ספציפי לפיתוח וביסוס מערך הסנגוריה הציבורית בעשור האחרון, ולאחל לו בהצלחה בעולם האקדמי.

ממלאת-מקום מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקובי, בירכה על הבחירה בד"ר חגית לרנאו והודתה לסנגור הארצי היוצא, ד"ר יואב ספיר.

ספיר מצדו מסר: "אני אסיר-תודה על כך שנפלה בחלקי הזכות להיות שותף בהקמתה, ביסוסה והנהגתה של הסנגוריה הציבורית. לאחר למעלה משני עשורים בשורותיה ותשע שנים כסנגור הציבורי הארצי, הגיעה העת לצאת לדרך חדשה.

"אין לי ספק שהצוות המצוין של הסנגוריה, בהובלתה של חגית, ומאות הסנגוריות והסנגורים הפועלים מטעמה, ימשיכו בדרך הטובה של הגנה על האדם, השוויון והצדק. אני נרגש לקראת הצטרפותי כחבר סגל בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב, ושמח על כך שיתאפשר לי לעסוק במחקר ובהוראה בסביבה כל-כך איכותית"

ד"ר לרנאו מכהנת כמשנה לסנגור הציבורי הארצי מאז שנת 2005. היא בוגרת תואר ראשון במשפטים ובפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני ושלישי בקרימינולוגיה מהאוניברסיטה העברית.

לאחר התמחות בסנגוריה הציבורית הארצית עבדה לרנאו כסנגורית בשוק הפרטי, לצד הוראה ומחקר במכון לקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית. במהלך השנים פרסמה ד"ר לרנאו מאמרים ומחקרים בתחום המשפט והקרימינולוגיה ואת הספר "עבריינות ואכיפת חוק".

במסגרת עבודתה בסנגוריה הציבורית ד"ר לרנאו חברה בוועדות ציבוריות שונות, וביניהן הוועדה לבחינת מדיניות הענישה והטיפול בישראל (ועדת דורנר), הוועדה הבין-משרדית לצמצום צריכת הזנות בישראל, ועדת ההיגוי להקמת בתי המשפט הקהילתיים בישראל והוועדה הבין-משרדית לבחינת הטיפול בנפגעי עבירות מין בהליך הפלילי.