תנופורט תשלם 6.9 מיליון שקל בלבד לרמ"י על הנכס בצומת בילו

כידן דהרי, מנכ"ל תנופורט: "תנופורט נרכשה כאשר היא טומנת בחובה אתגר גדול בנכס משמעותי של החברה - המתחם המסחרי בצומת ביל"ו. כיום, לאחר מאמצים רבים של הנהלת החברה ושיתוף פעולה עם רמ"י , עמדנו בכל האתגרים שהצבנו לעצמנו והצלחנו להסדיר את הנכס"

כידן דהרי וירון אדיב, בעלי חברת הנדל"ן המניב תנופורט / צילום: יונתן בלום
כידן דהרי וירון אדיב, בעלי חברת הנדל"ן המניב תנופורט / צילום: יונתן בלום

בית המשפט המחוזי בתל אביב נתן תוקף להסכם הפשרה שנחתם בין חברת הנדל"ן המניב תנופורט, שבבעלות ירון אדיב וכידן דהרי, ובין רשות מקרקעי ישראל במסגרת הליך גישור.  

לפי ההסכם שנחתם בין הצדדים הוסרו ללא צו התביעה שהגישה החברה כנגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בשנת 2006, והתביעה שכנגד שהגישה רשות מקרקעי ישראל נגד החברה ומספר שוכרים בנכס (מתחם מסחרי בצומת בילו) בסך של כ-160 מיליון שקל בגין השבת הכנסות שנטען שהתקבלו שלא כדין, וכן לסילוק ידם של השוכרים בנכס, הפסקת השימוש המסחרי בנכס ולמתן סעד הצהרתי המורה לחברה להעביר לרמ"י את כל ההכנסות העתידיות מן הנכס.

עוד נקבע כי רמ"י תפעל להארכת חוזה החכירה בנכס למטרת בית אריזה לתקופה נוספת של 49 שנים החל מיום 31 במרץ 2019, וכן תאשר עסקה לשימוש חורג שסיומה ביום 9 ביולי 2023. תנופורט תשלם לרמ"י סך כולל של כ-29 מיליון שקל (בתוספת מע"מ) בתשלומים, והחברה תפעל לאישור תב"ע חדשה אשר תחול על הנכס ואשר תאפשר הסדרה תכנונית וחוזית של השימושים הקיימים בנכס או שימושים אחרים אשר יובאו לאישור רמ"י מראש.

יצוין כי החברה הפרישה בדוחותיה הכספיים ל-2020 סכום של כ-16.6 מיליון שקל, וכן בוצעה הפחתה בהערכת השווי של הנכס בסך של כ-5.5 מיליון שקל בגין הארכת תקופת החכירה ובגין השימוש החורג ל-3 שנים הקרובות. לכן, תביעת רמ"י כנגד החברה הסתיימה לבסוף בפשרה בתשלום של כ- 6.9 מיליון שקל בלבד.

כידן דהרי, מנכ"ל תנופורט, ציין כי "תנופורט נרכשה כאשר היא טומנת בחובה אתגר גדול בנכס משמעותי של החברה - המתחם המסחרי בצומת ביל"ו. כיום, לאחר מאמצים רבים של הנהלת החברה ושיתוף פעולה עם רמ"י , עמדנו בכל האתגרים שהצבנו לעצמנו והצלחנו להסדיר את הנכס כולל ביטול צווי הריסה, ביטול צווי הסגירה של המתחם בועדות התכנון, הסדרת שימוש המסחר במתחם, הארכת חוזה החכירה ל-49 שנים נוספות וחתימה על הסכם הפשרה האמור. המטרה שהצבתי לעצמי עם רכישת תנופורט להסרת התביעה והגעה להסכמות עם רמ"י - הושגה".