הרבה מעל המצופה: כמה שילמו רמי שבירו והאחים גינדי על 4.75 דונם בצפון ת״א?

מדובר בשטח בגודל של 4.75 דונם בשכונת נופי ים הנקרא הגוש הגדול בת"א • המחיר ההתחלתי בהתמחרות שהתקיימה הערב עמד על 333,450,000 שקל • שלמה נס: "אנחנו מרגישים סיפוק גדול שהצלחנו להביא לבעלי הזכויות בנכס מחיר יוצא דופן, מחיר הגבוה בכ-64% מהערכת השמאות"

בנייה בגוש הגדול בת"א / צילום: תמר מצפי, גלובס
בנייה בגוש הגדול בת"א / צילום: תמר מצפי, גלובס

בתום הליך התמחרות שנערך הערב במשרדו של ד"ר שלמה נס ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, גרוס ושות', כונס הנכסים של המקרקעין במכרז על חלקה 34 בגוש 6885 ב"גוש הגדול", זכתה קבוצה שכללה את רמי שבירו וחן ואיתי גינדי, שהציעו סכום של כ-469 מיליון שקל כולל מע"מ.

מדובר בשטח בגודל של 4.75 דונם ברחוב שטרן אייזק 2-6, פרופסור נאמן יובל 4, איינשטיין 6-8 בשכונת נופי ים ("הגוש הגדול") בתל אביב. הזכויות בשטח מוחזקות במושע (כלומר עם ריבוי בעלים וללא רישום של חלקות מסוימות על שם הבעלים) על ידי כ-280 בעלי זכויות שונים. על השטח ניתן לבנות מבנה מגורים ומסחר בשטח של 12,544 מ"ר.

הליך הכינוס התחיל כאשר מאות בעלי הזכויות בקרקע לא הצליחו להגיע להסכמות כיצד לקדם את הליכי הבנייה בשטח. בחודש מרץ 2010 הגישו חלק מהם בקשה לפירוק השיתוף, מה שהביא לכך שבית משפט השלום בתל אביב מינה את ד"ר שלמה נס ככונס נכסים של המקרקעין לצורך ביצוע פירוק שיתוף במקרקעין ומכירתם לכל המרבה במחיר. בהתאם לכך, בתחילת פברואר 2021 פרסם כונס הנכסים את המקרקעין למכירה.

המחיר ההתחלתי בהתמחרות היה 333,450,000 שקל. ששת המועמדים האחרונים שהשתתפו בהתמחרות היו לי קאר הרצליה, שפיר הנדסה ותעשיה, סלע בינוי ומשכונות בראל, השקד נדלן בע"מ ונווה שוסטר, נתנאל גרופ וקבוצת רמי שבירו וחן ואיתי גינדי.

לדברי ד"ר שלמה נס: "אנחנו מרגישים סיפוק גדול שהצלחנו להביא לבעלי הזכויות בנכס מחיר יוצא דופן, מחיר הגבוה בכ-64% מהערכת השמאות".

עו"ד עמי בן-יעקב, ממשרד עו "ד בן-יעקב, המייצג את הקבוצה הגדולה מבין בעלי הזכויות בקרקע, מסר: "אנחנו מברכים את עו"ד נס וצוות משרדו שפעלו במקצועיות רבה, וניהלו את ההתמחרות על הצד הטוב ביותר. התמורה שהושגה היום משקפת ומפצה, עד כמה שניתן, על עשרות השנים של המתנה למימוש זכויות הבעלים בקרקע".