עוד משלוח ענקי של טסלה, הפעם מארה"ב, נוחת השבוע בנמל אשדוד

המשלוח יביא את סך דגמי הטסלה 3 שנמכרו בישראל לכ-2,900 יחידות • צפויות להגיע גם מספר יחידות של טסלה Y לבחינה • שוק הרכב החשמלי בישראל צפוי לשלש השנה את גודלו

חנות הפופ-אפ של טסלה בקניון רמת אביב / צילום: איל יצהר
חנות הפופ-אפ של טסלה בקניון רמת אביב / צילום: איל יצהר

בתחילת השבוע צפוי להגיע לנמל אשדוד משלוח חדש של מכוניות טסלה, שמקורן במפעל האמריקאי של החברה. המשלוח כולל כ-1,170 מכוניות, מגיע באונייה RCC AFRICA, והן הועמסו בבריסל לאחר שהגיעו באונייה אחרת מארצות-הברית. אותה אונייה פרקה לפני חודש את המשלוח של 1,500 מכוניות טסלה 3 שהגיעו מסין.

רוב הדגמים על האונייה הם הדגמים המיוחדים של טסלה 3, בעיקר בגרסת הביצועים והגרסה ארוכת הטווח. אולם מקורות בענף מוסרים כי במשלוח אמורים להגיע גם מספר רכבי טסלה Y, הקרוס אובר החשמלי של החברה, לצורך תקינה ובחינה בישראל, כחלק מההכנות לקראת שיווק הדגם בישראל בסוף השנה או בתחילת 2022.

יצוין כי המשלוח הנוכחי אמור להביא את סך היבוא של רכבי טסלה לישראל מתחילת השנה לכ-2,900 יחידות, שכולן הוזמנו מראש. על פי נתונים שבידי גלובס, מתחילת השנה ועד היום נמסרו בישראל 1,606 כלי רכב חשמליים פרטיים מכל המותגים כאשר הדגם המוביל במכירות הוא הג'יפון החשמלי MG-ZS עם נתח של 29.3% מהמסירות ולאחריו טסלה 3 עם נתח של 25% מהמסירות.

אולם הנתונים הללו כוללים עד כה רק 402 מסירות של טסלה מתחילת השנה, בשל העיכוב בתהליך המסירה של המשלוח הקודם, שהגיע בחודש שעבר מסין ובו 1,500 מסירות אולם עוכב עקב בלחימה בדרום. במאי מסרה טסלה רק 108 יחידות בלבד (נכון להיום). כאשר תשלים טסלה את המסירות בחודש הבא היא צפויה להגיע לנתח של 80% מהמסירות. בהנחה שהקצב הזה יימשך עשוי שוק הרכב החשמלי להגיע השנה לקרוב ל-3% מכלל השוק, זינוק של יותר מפי 3 לעומת הנתח בשנה שעברה.