בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה שלילית בבורסות אירופה; שוק הקריפטו חזר לעליות

סין הודיעה שתאפשר לזוגות להביא שלושה ילדים לאור הירידה בילודה • הביטקוין חוזרה לרמה של כ-37 אלף דולר • בורסות וול סטריט לא פועלות היום בעקבות יום הזיכרון בארה"ב; גם שוק המניות הבריטי סגור

בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock
בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

18:55

בורסות אירופה ננעלו בירידות של עד 0.6%. וול סטריט לא פועלת היום בעקבות יום הזיכרון בארה"ב. גם שוק המניות הבריטי היה סגור. 

שוק הקריפטו חזר לעליות, והביטקוין מתחזק בכ-2% ומתקרב שוב לרמה של 37 אלף דולר ליחידה. האת'ריום מזנק ביותר מ-7% ל-2,620 דולר ליחידה.

14:25

בורסות אירופה ממשיכות להתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאקס מאבד קרוב ל-0.3%. מדד הקאק הצרפתי וסטוקס 600 נסחרים ביציבות.

בורסות אסיה נסגרו מוקדם יותר במגמה מעורבת, כאשר מדד ניקיי היפני איבד 0.4%, הונג קונג הוסיף קרוב ל-0.1% ומדד שנחאי הסיני הוסיף כ-0.4% לאחר הודעת ממשלת סין שתאפשר למשפחות להביא שלושה ילדים לעולם. עד כה הוגבלה הילודה לשני ילדים למשפחה, כאשר עד שנת 2016 הותר ילד אחד למשפחה בלבד.

הזהב, שהבוקר נסחר תמורת 1,910 דולר לאונקייה, נחלש קלות ומחירו עומד כעת על 1,905 דולר. נפט מסוג ברנט נסחר תמורת 69.4 דולר לחבית.

שוק הקריפטו חזר לעליות, והביטקוין התחזק ומתקרב שוב לרמה של 37 אלף דולר ליחידה. הריפל הוסיף היום כבר 13% וחצה את רף הדולר ליחידה. האת'ריום עלה כ-7% ל-2,500 דולר ליחידה, הדוג'קוין הגיע ל-0.31 סנט ליחידה.

12:15

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. בלונדון ובניו יורק לא מתקיים היום מסחר.

בשוק הסחורות, חוזה על נפט מסוג ברנט מטפס בכ-1% לרמה של 69.5 דולר לחבית והזהב רושם עלייה קלה לרמה של 1,910 דולר לאונקיה. 

10:20

בורסות אסיה במגמה מעורבת. הניקיי ממשיך לאבד 1%, אך מדד שנחאי הסיני, שהחל את היום בירידה קלה, מוסיף כעת 0.4%.

סין הודיעה הבוקר שהיא מרחיבה את הגבלת הילודה על אזרחיה, ותאפשר לזוגות להביא שלושה ילדים. על אף שבשנת 2016 סין הסירה את המגבלה של ילד אחד לכל משפחה, לא חל ה"בייבי בום" הצפוי ושיעור הילודה בסין ממשיך לרדת.

באירופה יום המסחר החל בצורה יציבה יחסית. הקאק הצרפתי ללא תנודות מהותיות, הדאקס מאבד 0.2%. בורסות בריטניה סגורות היום בעקבות חופשה וייפתחו רק מחר בבוקר.

גם וול סטריט תישאר סגורה היום בעקבות יום הזיכרון האמריקאי, אך החוזים העתידיים על שלושת המדדים הגדולים בארה"ב נסחרים כעת בעליות קלות.

שוק הקריפטו ממשיך להתנהל ביציבות פרט למטבע הריפל שמוסיף כבר 12% וכמעט עובר את רף הדולר ליחידה. הביטקוין נע סביב 35 אלף דולר.

8:15

המסחר באסיה מתנהל בירידות קלות. ביפן פורסמו הלילה נתוני הייצור התעשייתי ונתוני המכירות הקמעונאיות, שהעיבו על המסחר, והניקיי מאבד כעת 1.1%. בורסת שנחאי מפחיתה 0.2% והונג קונג 50 משילה כ-0.5%. בורסת שנזן מוסיפה 0.3%. הירידות הגיעו גם לאוסטרליה, ובורסת סידני מאבדת 0.2%.

בוול סטריט לא יתקיים מסחר היום בשל חופשת יום הזיכרון בארצות הברית. החוזים העתידיים נסחרים ביציבות עם נטייה לעליות נמוכות. גם בבריטניה שוק המניות בחופשה היום ולא ייפתח בשעה 10:00. 

שוק הקריפטו ממשיך להיות מנומנם, בדומה לימים האחרונים. המטבעות הווירטואליים העיקריים נסחרים בעליות קטנות או ללא שינוי. הביטקוין נע כעת ברמה של 34 אלף דולר, האת'ריום טרם מחק את הירידות האחרונות ונסחר ב-2,300 דולר, והדוג'קוין נחלש ויורד מתחת ל-30 סנט ליחידה. הריפל מוסיף 6% לעומת אתמול ועומד על 89 סנט.

הזהב מתחזק ב-0.26% ומחירו עומד הבוקר על 1,910 דולר לאונקייה.