עסק ביום | פיצ'ר

"הקורונה גרמה להרבה מאוד אנשים לעשות שינוי קריירה, והאקדמיה לפילאטיס שלנו צמחה"

מורן ואפי גל-עד, בני 38 ו-42, הורים לנבו, דניאל ונועם • מתגוררים בתל אביב • שכירים בעלי שליטה בקבוצת פיט פילאטיס • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

מורן ואפי גל־עד, שכירים בעלי שליטה בקבוצת פיט פילאטיס / צילום: תמונה פרטית
מורן ואפי גל־עד, שכירים בעלי שליטה בקבוצת פיט פילאטיס / צילום: תמונה פרטית

מאז ומתמיד ליוותה רוח היזמות את מורן ואפי גל-עד מתל אביב, היום בעלי קבוצת פיט פילאטיס. "לפעילות שלנו יש כמה זרועות", אומר אפי גל-עד, "יש לנו חמישה סטודיואים ברחבי העיר, יש אקדמיה לפילאטיס שבה אנחנו מכשירים מדריכים עם הסמכה, יש מחלקת יבוא של כל הציוד שבו אנחנו משתמשים, ונוסף על כך אנחנו מוציאים ריטריטים - חופשות לפילאטיס ויוגה. העסק נפתח ב-2010, כשחזרנו לישראל אחרי עשור בארה"ב".

"הסטודיו הראשון פעל בחדר קטן בעיר, עם שתי מתעמלות", מספרת מורן גל-עד. "אני עוסקת בתחום מאז שהשתחררתי מהצבא, אז למדתי הדרכת פילאטיס, ומה שחשבתי שיהיה תחום צדדי הפך למרכזי בחיי. כשהעסק הלך וצמח, אפי הצטרף אליו".

היו עליות וירידות לאורך התקופה?
מורן: "לא. רק התרחבנו. אפילו ב'צוק איתן', בגלל שהיו פחות טיסות לחו"ל, הייתה הרבה פעילות".

עם צמיחת הביקוש, הרחיבו בני הזוג את העסק, ו-40 ימים לפני הסגר הראשון בימי הקורונה הם פתחו, בהשקעה של כמה מיליוני שקלים, מקום נוסף, חדש ומעוצב בנמל תל אביב. "משום כך הסגר תפס אותנו בשוק", אומרת מורן, "זה היה פשוט לנעול את הדלתות של המקום שרק פתחנו וללכת הביתה. עברנו לזום, אבל זה אפילו לא 2% מהקיבולת של סטודיו. זה היה בעיקר כדי לתת שירות ללקוחות במחיר זעום, ולשמר את המדריכות. את צוות המשרד הוצאנו לחל"ת".

אלא שאז, בשיא הקושי, גילו בני הזוג מקור חדש להצלחה. "האקדמיה שלנו, שבה הכשרנו מדריכים, פעילה משנת 2013. אבל הקורונה גרמה להרבה מאוד אנשים לעשות שינוי קריירה, ודווקא בשנה זו היא הכפילה את עצמה מבחינת הביקוש, וללא כל פרסום ופעילות שיווקית יזומה. למעשה הגענו למצב שבו לא הייתה לנו ברירה אלא לפתוח עבור האקדמיה מקום חדש נוסף. למרות שהיינו סגורים במשך כ-7 חודשים, הפעילות שלנו בשנת 2020 הייתה יפה".

מורן: "למזלנו, כשהקורונה הגיעה המשכירים התחשבו בנו. עיריית תל אביב קצת פחות, כי נאלצנו לשלם ארנונה לכל התקופה. מצד אחד לא היו לנו הכנסות במשך חודשים ארוכים, והביקוש למדריכים עזר לנו. ביומיום אין לאנשים זמן לעצור ולחשוב על מקצוע חדש. כך, הכשרנו - כשהתאפשר, נפגשנו בשטח, התגלגלנו משבוע לשבוע בהתאם למה שמותר. כמובן שכשהכשרנו קבוצות קטנות יותר, נזקקנו ליותר כוח אדם".

מי הקהל שאתם מכשירים?
מורן: "הרבה צעירות אחרי צבא שבחרו לעשות זאת במקום לעבוד במלצרות".

אפי: "כמדריכות הן ירוויחו בממוצע 100 שקל לשעה, אז זה השתלם להן. בתוך שנה הן מרוויחות מקצוע לחיים עם תעודה מוכרת. היו גם עורכות דין ורואות חשבון שמתאמנות פה והחליטו ללמוד עוד משהו".

העובדים שיצאו לחל"ת כבר חזרו?
מורן: "מתוך כ-15 עובדות משרד, רק שתיים חזרו, מבחירה שלהן".

אפי: "זה עלה לנו עשרות אלפי שקלים לגייס צוות חדש ולהכשיר אותו, בגלל שיטת החל"ת. כבר בתחילת הקורונה הבנו שהברירה שלנו היא או לפשוט את הרגל או לדחוף יד לכיס ולהזרים סכומים אדירים, לארנונה למשל. אבל היום, בזכות הפעילות של האקדמיה בקורונה, אנחנו במקום הכי טוב שהעסק שלנו היה בו אי-פעם".

 עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il