סאמיט של זוהר לוי מתקרבת לשווי של 4 מיליארד שקל

חברת הנדל"ן המניב מממשת נכסים בגרמניה בכמיליארד אירו • לוי: "הנזילות העצומה שתיווצר מהעסקה מציבה אותנו בעמדת זינוק לניצול של כל הזדמנות עסקית ראויה בגרמניה, ולהרחבת פעילותנו בתחום הדיור להשכרה בניו יורק"

זוהר לוי, בעלי סאמיט / צילום: יח"צ
זוהר לוי, בעלי סאמיט / צילום: יח"צ

חברת הנדל"ן המניב סאמיט, הנמצאת בשליטת זוהר לוי, מבצעת מימוש ענק של נכסים בגרמניה - שוק הפעילות המרכזי של החברה. זאת, לאחר שבתקופה האחרונה החלה לרכוש נכסים בארה"ב.

החברה הבת סאמיט גרמניה, שבאמצעותה מתבצעת עיקר פעילות החברה, התקשרה בהסכם עם קרן בינלאומית למכירת חלק מפורטפוליו הנכסים המסחריים שלה במדינה, בהיקף של כמיליארד אירו (כ-4 מיליארד שקל). השלמת העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים בגרמניה, ובסאמיט מעריכים כי היא תושלם עד סוף החודש .

מחיר המכירה של הנכסים דומה לשוויים בספרי החברה, כך שסאמיט לא צפויה לרשום רווח הון. הנכסים הנמכרים מניבים כיום לסאמיט דמי שכירות בסך כ-52 מיליון אירו (208 מיליון שקל) בשנה.

זוהר לוי, המשמש כיו"ר סאמיט , ציין כי "הנזילות העצומה שתיווצר לנו כתוצאה מהעסקה מציבה אותנו בעמדת זינוק לניצול של כל הזדמנות עסקית ראויה בגרמניה. בנוסף, הפורטפוליו הנותר בגרמניה אינו ממונף והינו בעל פוטנציאל השבחה רב לעליית שכר דירה ולניצול זכויות בנייה עודפות, בהיקף של מאות אלפי מ"ר. במקביל, אנו מרחיבים את פעילותנו בשוק הנדל"ן בארה"ב, בעיקר בתחום הדיור להשכרה בניו יורק. בכוונתנו להפוך לשחקן משמעותי בשוק זה, שאנו סבורים כי הוא יציב ודפנסיבי".

בשנת הקורונה עלתה 80%

לאחר השלמת המכירה, יישארו בבעלות החברה נכסים בגרמניה בשווי כולל של כ-600 מליון אירו. בתוספת רכישות שבצבר העסקאות של סאמיט גרמניה בארה״ב,
יהיה בבעלותה פורטפוליו נכסים בשווי כולל של כ-850 מליון אירו, שיכלול כ-70% נכסים מסחריים בגרמניה בעלי פוטנציאל השבחה משמעותי, 20% מבני מגורים בסיכון נמוך בעיר ניו-יורק ו-10% קניונים ונכסים בארה"ב, שהינם בעלי תשואה גבוהה
ונרכשו בשווי נכסי נמוך.

יתרות המשאבים של החברה מאפשרות לה להגדיל את הפורטפוליו ל-2 מיליארד אירו, בשילוב של נכסים בגרמניה והשקעות בארה״ב.

מניית סאמיט טיפסה ב-150% בחמש השנים האחרונות, כאשר מאז פרוץ משבר הקורונה במרץ אשתקד עלתה ב-80%, והחברה נסחרת בשווי של 3.8 מיליארד שקל. שווי זה משקף להחזקותיו של לוי (כ-48% מהמניות) שווי של כ-1.7 מיליארד שקל "על הנייר", וזאת בנוסף לתשלומי שכר עצומים שהוא מקבל מהחברה מדי שנה. הללו הסתכמו אשתקד לעלות של 21 מיליון שקל.

רכשה לאחרונה 10 בנייני מגורים להשכרה בניו יורק

כאמור, במקביל למימוש הנוכחי בגרמניה, ולהמשך פיתוח הנכסים הנותרים במדינה זו,  החלה סאמיט לאחרונה בביצוע רכישות נכסים בשוק האמריקאי, עם דגש מיוחד על נכסי מגורים להשכרה בעיר ניו יורק. סך הרכישות שביצעה החברה בארה״ב בחודשים האחרונים, ביחד עם צבר עסקאות שנמצאות במו"מ וצפויות להיחתם בשבועות הקרובים, עומד על כ-250 מיליון אירו.

כך, לפני כחודש עדכנה החברה כי חתמה על הסכמים, ביחד עם שותף מקומי, לרכישת 10 בנייני מגורים להשכרה בניו יורק, הכוללים 490 דירות. היקף העסקאות עמד על כ-89 מיליון דולר. הבניינים כוללים שטח להשכרה של כ-42 אלף מ"ר, וכן 19 יחידות מסחריות. שיעור התפוסה הממוצע של הנכסים הוא כ-97%, וההכנסה השנתית מהם, על בסיס החוזים הקיימים, בניכוי הוצאות תפעול, מסתכמת בכ-4.5 מיליון דולר. בנוסף, לאחרונה עדכנה סאמיט כי חתמה על הסכמים לרכישת 2 בתי מלון בניו-יורק וכן על רכישת קניונים במישיגן.

השבוע פרסמה סאמיט את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2021, אותו סיימה עם רווח נקי של כ-26 מיליון שקל, לעומת רווח של 32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) גדלה ב-2.1% לעומת הרבעון המקביל לכ-96 מיליון שקל, והתזרים הנקי מפעילות (FFO) נותר יציב ברמה של כ-51 מיליון שקל. את שנת 2020 כולה סיימה החברה עם רווח נקי עצום של 372 מיליון שקל.