מבצע שומר החומות שמר על כרטיסי האשראי בארנק: הרכישות צנחו בעד כ-35%

מנתוני שב"א עולה כי בכל הערים שהיו בטווח הטילים, למעט נס ציונה, נרשמה ירידה משמעותית בהיקף העסקאות בכרטיסי אשראי • שדרות ואשקלון הובילו בירידה בשימוש

כיפת ברזל בפעולה בסביבת אשקלון בזמן מבצע שומר חומות / צילום: Reuters, Amir Cohen
כיפת ברזל בפעולה בסביבת אשקלון בזמן מבצע שומר חומות / צילום: Reuters, Amir Cohen

כשהתותחים רועמים הכרטיסים שותקים: ההוצאות בכרטיסי אשראי ירדו בעד 35% בתקופת מבצע שומר חומות - כך עולה מנתוני שב"א - שירותי הבנקאות האוטומטיים. שב"א, שערכה בדיקה של שיעורי ההוצאות בעסקאות בכרטיסי אשראי בתקופת מבצע שומר חומות (11-20 למאי), לעומת שיעור ההוצאות בעסקאות ב-1-10 למאי, העלתה שמלבד נס ציונה, שבה הייתה עלייה של 1% בהוצאות, בכל הערים שהיו בטווח הטילים נרשמה ירידה משמעותית בהיקף העסקאות בכרטיסי אשראי.

כך, בתל אביב חלה ירידה של 24.42%, בשדרות ירידה של 35%, ברמת גן ירידה של 20.75%, ברחובות ירידה של 4.92%, באשקלון ירידה של 33.74%, באשדוד ירידה של 29.54%, ובבאר שבע ירידה של 22.71%. מדובר בירידה מהותית בשימוש נוכח העובדה שבתקופת מבצע שומר חומות חל גם חג השבועות שבו ישנן רכישות מוגברות ברשתות השיווק.

מבצע שומר חומות היה מכה נוספת לעסקים לאחר השנה האחרונה, שהגיעה בדיוק בעיתוי שבו השוק חוזר לפעילות ומתחיל להתאושש. בשב"א מספרים כי "בכל סבבי הלחימה האחרונים בדרום, ראינו שהמצב הבטחוני מוביל לירידה בהוצאות בכרטיסי אשראי. דווקא בסבב הנוכחי, הירידה ברכישות מעט התמתנה בזכות המעבר לרכישות אונליין".