חדשה בבורסת תל אביב: חברת הלוגיסטיקה ETGA גייסה 130 מיליון שקל

החברה מקבוצת DBSI של ברק דותן ויוסי בן שלום השלימה בהצלחה הנפקה לפי שווי של 400 מיליון שקל • לחברה פעילות גם בתחום המימון החוץ בנקאי

מכולות למגורים / צילום: איל יצהר
מכולות למגורים / צילום: איל יצהר

גל ההנפקות בבורסת תל אביב נמשך: חברת ההשקעות DBSI, שבשליטת ברק דותן ויוסי בן שלום, השלימה בהצלחה הנפקת IPO של ETGA, חברה מהוותיקות ומהמובילות בתחום הלוגיסטיקה בישראל להובלה ימית ואווירית של מטענים וסחורות, ובעלת פעילות בתחום המימון החוץ בנקאי.

במסגרת הגיוס נרשמו ביקושים של כ-215 מיליון שקל, והחברה בחרה לגייס סך של 130 מיליון שקל הון מניות לפי שווי של 400 מיליון שקל (אחרי הכסף). את ההנפקה הובילה ברק קפיטל חיתום.

ETGA מתמחה בתחום השילוח והלוגיסטיקה ומהווה One stop shop ללקוחותיה בנושאי סחר בינלאומי ושינוע מוצרים וסחורות ליעדים שונים ברחבי העולם. החברה פועלת גם בתחום המימון החוץ בנקאי באמצעות חברת "תואם", שמתמחה במימון יבוא. החברה ציינה שהיא פועלת להרחיב את פעילות המימון לתחומים חדשים כמו מימון נדל"ן, פקטורינג, מימון חברות אשראי חוץ בנקאיות אחרות ועוד. היקף האשראי בניהולה של תואם נכון לסוף מרץ האחרון מסתכם ב-285 מיליון שקל, גידול של 22% בהשוואה להיקף האשראי שנרשם בסוף דצמבר 2020.

מכירות החברה ברבעון הראשון של השנה זינקו ב-54% והסתכמו ב-103 מיליון שקל. הרווח הנקי הכלכלי (בנטרול הפחתות והוצאות בגין רכישות) הסתכם בכ-4.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של ETGA לאחר ההנפקה עומד על כ-200 מיליון שקל.