טרמינל X דוהרת לבורסה וחושפת את נתוני הגלישה של המתחרות

קבוצת פוקס פרסמה מצגת למשקיעים כדי לבחון את הנפקת אתר הסחר בתל אביב • דיווחה על צמיחה שנתית של 170% במכירות האתר מאז 2018 - ועל נתוני גלישה גבוהים פי כמה משל המתחרות הישראליות

הראל ויזל - בעלים של פוקס / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל - בעלים של פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

פוקס  מכה על הברזל שנית, לאחר שהנפיקה בהצלחה את רייטיילורס לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל לפני הכסף: החברה פרסמה הבוקר מצגת למשקיעים לצורך בחינת אפשרות להנפקה ראשונה לציבור של טרמינל X, אתר הסחר המקוון של החברה. במצגת מדווח שמכירות האתר צמחו בכ-170% בכל שנה מאז 2018.

כמו כן, החברה הציגה השוואה אל מול אתרי סחר ישראליים נוספים, בהם קסטרו, פקטורי 54, דלתא, פרוג'קט וואן ועוד, ולפיהם מספר המבקרים הייחודי החודשי גבוה בטרמינל X במאות אלפים בהשוואה למתחרים - כ-1.5 מיליון נכון לחודש מרץ האחרון. קסטרו, השנייה בתור, זוכה לכחצי מיליון מבקרים ייחודיים בחודש. את המקום השלישי חולקות דלתא ורנואר, עם מספר מבקרים מעט נמוך משל קסטרו.

כמו כן, ניכר שבימי מכירות מיוחדים, למשל הבלאק פריידיי והסייבר מאנדיי, האתר זוכה לזינוק משמעותי בכניסות גולשים - והעלייה בכניסות נמשכת גם חודשים רבים לאחר אותם ימי מכירות. בחודש ספטמבר האחרון למשל, זכתה טרמינל X לכ-1.2 מיליון מבקרים, בחודש נובמבר עמוס ימי הסיילים זינקה ל-2.8 מיליון מבקרים - ואחריו המשיכה ברמה של כ-1.4 מיליון מבקרים בחודש. האתרים מתחרים זוכים לעליות קלות בחודש המכירות, ולפי הנתונים עם תום המבצעים העמוקים הם שבים לרמות הטראפיק של ימי שגרה.

העלייה בנתונים של האתר מגיעה על אף שהחברה הצליחה לצמצם את הוצאות השיווק שלה לשיעור של 7.2% בלבד מהמכירות, זאת בהשוואה ל-30% ב-2018. הקיצוץ בהוצאות השיווק לא פגם גם בנתוני הלקוחות החוזרים: 64% מלקוחות טרמינל X הם לקוחות חוזרים, זאת בהשוואה ל-36% לקוחות חוזרים בשנת 2018.

295 מיליון שקל מכירות אונליין

כבר באפריל דיווחה החברה על רצונה לקדם הנפקה של האתר. מועד ההנפקה טרם נקבע סופית, גם לא השווי לפיו היא צפויה להיערך. לפי הדיווח של החברה הבוקר, הקבוצה החלה לבחון ולקדם ביצוע הנפקה של מניות טרמינל X בתל אביב "לרבות את אפשרות שיווק ההנפקה והשקעה בחברה על ידי משקיעים זרים". את ההנפקה מובילים Value Base ו-UBS.

דוחות פוקס לרבעון הראשון של השנה מעידים על צמיחה משמעותית בהכנסותיה (כ-26.5%) למרות סגר של 52 ימים ברבעון הראשון, בין השאר בזכות הגידול הניכר של פעילות האונליין במהלך 2020 וכן ברבעון הראשון של השנה. מכירות האתר בין אפריל 2020 למרץ 2021 הסתכמו ל-294 מיליון שקל. 

כמו כן, החברה רשמה רווח נקי לבעלי המניות של 35.6 מיליון שקל במהלך הרבעון, וזאת בהשוואה להפסד של 30.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.