הוגשו שלושה כתבי אישום נוספים נגד מבצעי הלינץ' בבת ים

פרקליטות מחוז ת"א הגישה כתב אישום נגד דוד בוטיאר, שי שמחון ויעקב כהן בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, גניבה ממניע גזעני, חבלה בכוונה מחמירה וחבלה במזיד ברכב - כל אחד לפי חלקו

הלינץ' בבת ים / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
הלינץ' בבת ים / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

כתב אישום נגד מבצעי הלינץ' בבת ים: פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד דוד בוטיאר (35), שי שמחון (40) יעקב כהן (31) בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, גניבה ממניע גזעני, חבלה בכוונה מחמירה וחבלה במזיד ברכב - כל אחד על פי חלקו. זאת לאחר שהנאשמים לקחו חלק באירועים בבת ים שכללו בין היתר תקיפה של אזרח ערבי.

יצוין כי ב-24 במאי הואשמו שלושה נאשמים נוספים, נתנאל בנימין, להב אוחנינה וכן קטין ששמו אסור בפרסום, במעורבות במעשה הלינץ' בבת ים.

לפי האישום, במהלך חודש מאי 2021, התקיימה מערכה צבאית בין מדינת ישראל לבין ארגון חמאס ברצועת עזה, אשר כונתה מבצע "שומר החומות". במהלך המבצע, האוכלוסייה האזרחית במדינה הייתה נתונה תחת מתקפה של אלפי טילי קרקע-קרקע. בה בעת התעורר גל התפרעויות אלימות ברחבי הארץ על רקע לאומני-גזעני, שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, וכן אזרחים יהודים וערבים.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד עפרה קרמני אוטולנגי ואביב בר אור, ביום 12 במאי החלה התארגנות שפורסמה ברשתות החברתיות לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלות אזרחים ערבים בטיילת בבת ים.

לאור הפרסומים, בשעות הערב הגיעו עשרות פורעים לרחוב בן גוריון בבת ים, והחלו לנפץ חלונות של בתי עסק בבעלות אזרחים ערבים ובין השאר, ניפצו את חלונות המסעדה 'שווארמה סהרה' ובזזו אותה. כמו כן, קראו הפורעים קריאות חוזרות ונשנות לפגיעה בערבים. באותה העת צפו בפורעים בוטיאר וכהן ובסמוך לכך הגיע שמחון לאזור.

לפי הנטען, בסביבות השעה 21:30 הגיע המתלונן עם רכבו אל הטיילת ועצר את רכבו בפקק תנועה, כאשר אחד הפורעים, ניגש אליו ושאל אותו האם הינו ערבי. המתלונן השיב בחיוב ובתגובה הוטח לעברו אגרוף ממנו הצליח לחמוק, תוך שהתוקף צועק "הנה הערבי, הנה ערבי".

המתלונן אשר חש בסכנה, ניסה לברוח מהפורעים ונסע ברכבו לאחור, בעת שעשרות פורעים רודפים אחריו וצועקים "ערבי, ערבי", אך התנגש ברכב שעמד מאחוריו. בעקבות זאת, ניסה המתלונן לברוח בנסיעה מהירה קדימה אך התנגש ברכב נוסף ולא הייתה לו דרך מילוט.

לאחר ההתנגשות, הטיח כהן כוס ברכבו של המתלונן ובעט ברכב.

חשמלו את הקורבן בשוקר והיכו אותו באגרופים ובבעיטות

בהמשך לכך, תקפו הנאשמים את המתלונן בצוותא עם עשרות אחרים. התוקפים הוציאו את המתלונן בכוח מהרכב, חשמלו אותו בשוקר, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו באגרופים, בבעיטות ובאלה טלסקופית.

המתלונן ניסה לקום והופל שוב, והתוקפים המשיכו להכות אותו בעצמה. בעוד המתלונן שכב על הקרקע שמחון היכה במכות אגרוף בראשו ובעט בפלג גופו העליון, בוטיאר בעט בראשו ובצווארו וכהן בעט בפלג גופו העליון. תקיפת המתלונן הופסקה על ידי עוברי אורח, אשר הגנו עליו והרחיקו את התוקפים. בעת שהמתלונן הובהל לאמבולנס על אלונקה, ניסה כהן לתקוף אותו באמצעות ידו, אך נהדף על ידי אחד הנוכחים.

לטענת הפרקליטות לאחר תקיפת המתלונן, הפורעים וביניהם שמחון חבלו ברכב של המתלונן, ניפצו את שמשות הרכב, שברו את המראות וניסו לעקור את דלתות המכונית. הפורעים היכו ברכב באלות ובבעיטות, זרקו חפצים ואופניים על הרכב וגנבו רכוש מהרכב.

כתוצאה ממעשיהם של התוקפים והנאשמים, נגרמו למתלונן חבלות חמורות בגופו: שברי ריסוק באף, שברים בארובות העין, שברים בשיניים, חתכים עמוקים בפנים ובראש, שטפי דם בפנים ובראש. בנוסף, נגרמו למתלונן חבלות וחתך בחזה אשר יצרו חזה אוויר וכן נגרמה לו בצקת בגרון.

לאחר האירוע נכנס בוטיאר למסעדה הפרוצה יחד עם פורעים נוספים וגנב פחיות שתייה ללא הסכמת הבעלים.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינו עו"ד קרמני אוטולנגי ובר אור כי "אופי העבירות המיוחסות למשיבים ונסיבות ביצוען, לרבות העובדה כי המעשים נעשו כחלק מגל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני - גזעני ... - מלמדים כי קיים יסוד סביר לחשש שהמשיבים יסכנו את ביטחון הציבור".

על פי כתב האישום בוטיאר הואשם במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, גניבה ממניע גזעני; חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני; שמחון הואשם בחבלה בכוונה מחמירה וחבלה במזיד ברכב וכהן הואשם בחבלה בכוונה מחמירה.

***חזקת החפות: גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, בוטיאר, שמחון, כהן, נתנאל בנימין ולהב אוחנינה מכחישים את המיוחס להם ע"י הפרקליטות ועומדת להם חזקת החפות.