מדיסון פארמה תשווק את חיסוני מודרנה במזרח אירופה וישראל

חברת מדיסון פארמה הישראלית תהיה השותפה השיווקית של חברת החיסונים מודרנה במזרח אירופה, בנוסף לייצוג שלה בישראל • לפי ההסכם, מדיסון פארמה תשווק את החיסון ב-20 מדינות, ביניהן צ'כיה ואוקראינה

חיסון מודרנה
חיסון מודרנה

חברת מדיסון פארמה שבסיסה בישראל, המשווקת תרופות בישראל ובאירופה, תהיה השותפה השיווקית של חברת החיסונים  מודרנה  במזרח אירופה, בנוסף לייצוג של מודרנה בישראל. החברות כבר הודיעו בעבר על שותפות בישראל, והיום הודיעו על חתימת הסכם חדש, שכולל 20 מדינות: פולין, צ'כיה, רומניה, הונגריה, בולגריה, סלובניה, סלובקיה, קרואטיה, אסטוניה, לטביה, ליטא, סרביה, אוקראינה, מולדובה, אלבניה, בוסניה והרצגובינה, קוסובו, צפון מקדוניה, מונטנגרו וישראל. שוק היעד הוא כ-175 מיליון תושבים.

רוב המדינות הללו משתמשות היום בארבעת החיסונים שאושרו במדינות מערביות: פייזר, אסטרהזנקה, ג'ונסון וגם מודרנה, ושיעורי ההתחסנות עד כה הם בין 20%-40%. בהונגריה התחרות תהיה גם מול חיסון הספוטניק הרוסי, ובסרביה, מונטנגרו וגם הונגריה, גם מול החיסון של סינופארם הסיני. החיסון של מודרנה תומחר בתחילת הדרך במחיר היקר ביותר מבין כל החיסונים הזמינים לקורונה, והוא נחשב לבעל יחס היעילות-בטיחות הטוב ביותר, לצד החיסון של פייזר הדומה לו מאוד בטכנולוגיה.

בישראל הוזמנו אך לא הופצו בהרחבה חיסוני מודרנה, לאחר שישראל חתמה על הסכם עם פייזר, שזכתה כמעט לבלעדיות בארץ, בתמורה לאספקת כל צרכי החיסון של המדינה. לאחרונה חתמה ישראל על הסכם חדש עם מודרנה, בו גם התחייבה לעשות שימוש בחיסונים שיגיעו לידיה, אולם האוכלוסיה שנותרה לחיסון בישראל היא קטנה יחסית, וכרגע לא ברור אם יהיה צורך במנות דחף.

מדיסון, המנוהלת על ידי מאיר יעקובסון, הוקמה לפני כ-25 שנה בישראל והיא מייצגת בארץ חברות תרופות בינלאומיות רבות, בעיקר כאלה בעלות תרופות יקרות יחסית לקהלים מיוחדים. החברה הקימה ב-2006 את הסניף הבינלאומי הראשון שלה ברומניה, המשווק תרופות למזרח אירופה.