החתם יונתן כהן משתלט על חברת המימון הבורסאית גיבוי

יהונתן כהן ויוסי לוי מאינפין קפיטל (InFin Capital) רוכשים את חברת האשראי והמימון החוץ בנקאי "גיבוי החזקות" שבשליטת משפחת פרדו • השניים רוכשים 55% ממניות "גיבוי איתן" בהיקף השקעה של 41.5 מיליון שקל, כאשר שאר המניות יישארו בידי הציבור

יהונתן כהן ויוסי לוי / צילום: יח"צ אינפין קפיטל
יהונתן כהן ויוסי לוי / צילום: יח"צ אינפין קפיטל

יהונתן כהן ויוסי לוי בעלי חברת החיתום והייעוץ "אינפין קפיטל" יהפכו לבעלי השליטה בחברה הבורסאית "גיבוי החזקות" העוסקת במימון חוץ בנקאי. זאת לאחר שחתמו על הסכם לרכישת מניות החברה.

לאחר הרכישה יחזיקו יחד כהן ולוי כ-60% מהמניות, לאחר שמהמניות שיירכשו, בהיקף של 55%, יצטרפו ל-4.8% מהמניות אותן הם מחזיקים כיום. יתר מניות החברה, כ-40% יישארו בידי הציבור.

יהונתן כהן מסר כי "חברת 'גיבוי איתן' פועלת בעולמות קרובים אלינו, בתחום הפיננסי ובתחום האשראי בפרט, אלו תחומים שאנחנו פועלים בהם זמן רב מהלוואות קטנות ומורכבות ועד גיוסי ענק בשיתוף עם המשקיעים המוסדיים בישראל ומשקיעים פרטיים אמידים.

"מזה זמן רב חיפשנו לרכוש שליטה בחברה מתחום המימון החוץ הבנקאי, חברה עם הנהלה איכותית, יכולת מכירת כסף טובה ושמדורגת כאחת מחברות הדירוג אשר מחזיקה פעילות מספיק מפוזרת. 'גיבוי איתן' עונה בגדול על כל הפרמטרים הללו ועובדה זו גרמה לנו לבצע את העסקה".

עוד הוסיף כהן כי "מדובר בהתרחבות טבעית של הפעילות שלנו. אני מאמין ומקווה שנוכל לתרום רבות לחברה ולצמוח יחד עם הציבור והנהלת החברה, תוך עבודה משותפת עם המשקיעים המוסדיים בישראל והמערכת הבנקאית. בדיקות שערכנו הדגישו את איכות אשראי התיק, וכן את איכות צוות החיתום של 'גיבוי איתן'. אני מודה מאוד לאריאל פרדו שילווה את החברה בתהליך מעבר השליטה ומעריך אותו על הפעילות שפיתח והקים בגיל כה צעיר".

אריאל פרדו, יו"ר גיבוי החזקות ובעל השליטה בה אמר: "אנו מברכים על העסקה שנחתמה עם אינפין, חברת חיתום וייעוץ מובילה בישראל. אין לי ספק שבזכות ההון האנושי הקיים בחברה, הניסיון המקצועי והבנת השוק ובשל הצמיחה אותה מציגה החברה ברבעונים האחרונים, תוכל אינפין להמשיך ולהצעיד את החברה ולהמשיך ולהיות חברה מובילה בתחום האשראי החוץ בנקאי בישראל. אנו מאחלים הצלחה רבה ליהונתן ויוסי ומאמינים כי בעזרת יכולותיהם וניסיונם החברה עתידה לבצע קפיצת מדרגה משמעותית".