שבוע שלישי של עליות: מחירי הנפט בשיא של למעלה משנתיים

החוזים העתידיים על הגז הטבעי רושמים עלייה של יותר מ-6% לשבוע • הסיבה: הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה צופה חזרה לרמות הביקוש שלפני הקורונה בסוף שנת 2022

קידוח נפט / צילום: תמר מצפי
קידוח נפט / צילום: תמר מצפי

מחירי הנפט, שמטפסים מזה שלושה שבועות, עלו גם אתמול (ו') ורשמו שיא של יותר משנתיים, וזאת לאחר שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה (IEA) מסרה כי היא מצפה שהביקוש העולמי לנפט יחזור לרמות שלפני מגפת הקורונה עד סוף השנה הבאה. 

לפי דוח שוק הנפט של ה-IEA לחודש יוני, יצרני הנפט יצטרכו להגדיל את התפוקה כדי לעמוד בהתאוששות הביקוש. הסוכנות צופה כי הביקוש לנפט יעלה בשנת 2021 ואף יגדל בקצב מהיר יותר בשנה הבאה, ויגיע עד סוף 2022 ל-100.6 מיליון חביות ביום. 

"השוק לא יכול להתעלם מהאות השורי בעליל בדוח ה-IEA", ציינה לואיז דיקסון, אנליסטית בשוקי הנפט בחברת Rystad Energy. בדוח קוראת הסוכנות לייצר עוד נפט על-ידי אופ"ק, ארגון המדינות המייצאות נפט ובעלי בריתם, כדי לענות על התאוששות הביקוש לנפט. של 2022. 

לדברי דיקסון,  "שמרנות האספקה ​​של אופ"ק תמכה במחירי הנפט מאז השנה שעברה, והיא הסיבה שהמחירים הגיעו כעת לשיאים כאלה". לדבריה, "בהחלט יש מקום שאופ"ק תגביר את התפוקה מהחלק השני של השנה, וכל עוד זה לא קורה, יש מהפך מובהק למחירי הנפט"