לאומי פרטנרס תשקיע 120 מיליון שקל בפעילות האנרגיה של מנורה מבטחים

קבוצת מנורה מבטחים תקצה ללאומי פרטנרס מניות בשיעור של 12.8% בחברה הבת מנורה מבטחים אנרגיה לפי שווי חברה של כמיליארד שקל • ללאומי פרטנרס תהיה אופציה להגדיל את ההחזקה ל-16.5%

רני ליפשיץ, מנכ"ל מנורה מבטחים אנרגיה / צילום: קובי קנטור
רני ליפשיץ, מנכ"ל מנורה מבטחים אנרגיה / צילום: קובי קנטור

גם הבנקים רוצים ליהנות מפריחת פעילות האנרגיה הירוקה, ובמסגרת זו חתמה לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי, על מסמך עקרונות בלתי מחייב לרכישת כ-13% מחברת מנורה מבטחים אנרגיה (שבבעלות קבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים החזקות) תמורת כ-120 מיליון שקל, באמצעות הקצאת מניות.

עוד תקבל לאומי פרטנרס, בניהולו של אבי אורטל, אופציה להגדלת החזקותיה בחברת האנרגיה עד ל-16.5% מההון, אותה תוכל לממש עד סוף שנת 2023, במחיר מימוש שייגזר משווי חברה שינוע סביב כ-1 מיליארד שקל "לפני הכסף" למנורה אנרגיה. מנורה מצידה תוכל לדרוש מלאומי פרטנרס את ביצוע הגדלת ההחזקות, בכפוף לכמה תנאים.

ההסכם בין מנורה ולאומי פרטנרס נחתם, לפי הסברי חברת הביטוח, לנוכח החלטתה לבחון חלוקה בעין של מניות פעילות האנרגיה ורישומן למסחר בבורסה, או לחלופין "הנפקת מניות מנורה אנרגיה".

ההשקעה מותנית בקידום הנפקת הפעילות 

חברות האנרגיה הירוקה, על שלל תחומיה, מהוות חלק משמעותי בגל ההנפקות הראשוניות הפוקד את הבורסה המקומית זה כשנה, וכמגמה מניותיהן נהנות בדרך כלל מביקושים גבוהים בהנפקה, ומעליות שערים לאחריה.

ההשקעה של לאומי פרטנרס במנורה אנרגיה מותנית בקידום מהלך הנפקת פעילות האנרגיה. תנאי נוסף להשלמת העסקה, לפי מנורה, הוא כי עד למועד מימוש ההסכם, השקעתה של מנורה בהון העצמי של חברת האנרגיה תגיע לכ-250 מיליון שקל. עד כה השקעתה בפעילות זו הגיעה ל-105 מיליון שקל.

המועד האחרון למימוש ההשקעה הראשונה של לאומי פרנטרס נקבע לסוף חודש מרץ 2022.

מכרזים להקמת אתרים סולאריים בהיקף ייצור של כ-236 מגוואט 

מדוחותיה הכספיים השנתיים של מנורה מבטחים ל-2020 עולה, כי מנורה אנרגיה זכתה במהלך שנת 2019 במכרזים להקמת אתרים סולאריים לייצור חשמל בהיקף של כ-236 מגוואט, בהיקף השקעה שהוערך על-ידה בסכום מצטבר של יותר מ-90 מיליון שקל לכמה שנים.

לפני שנה אישר דירקטוריון החברה מסגרת השקעה בפרויקטים באמצעות חברת האנרגיה, בהיקף של עד 150 מיליון שקל, מתוכו השקיעה (נכון לדוחותיה השנתיים ל-2020) כ-80 מיליון שקל.