טסים לחו"ל? מה עושים אם תוקף תעודת החיסון צפוי לפוג לפני הטיסה

בהנחה שקיבלתם את מנת החיסון השנייה בחודשים ינואר-פברואר, עפ"י התוקף המקורי, תאריך התפוגה הנקוב על גבי התעודה שפרטי המתחסן בה מופיעים באנגלית תקף לחצי שנה בלבד, כך שבמהלך הקיץ התעודה לכאורה לא תהיה תקפה עוד

חיסון לקורונה / צילום: Shutterstock, PhotobyTawat
חיסון לקורונה / צילום: Shutterstock, PhotobyTawat

בשעה שרבים מתכננים את חופשתם לקיץ בחו"ל, לרוב המחוסנים צפויה לפוג תעודת החיסון שהונפקה על-ידי משרד הבריאות על-פי המועד הנקוב על גביה. בהנחה שקיבלו את מנת החיסון השנייה בחודשים ינואר-פברואר, על-פי התוקף המקורי, תאריך התפוגה הנקוב על גבי התעודה שפרטי המתחסן בה מופיעים באנגלית (כולל מספר דרכון) - תקף לחצי שנה בלבד, כך שבמהלך הקיץ התעודה לכאורה לא תהיה תקפה עוד.

לאחרונה הודיע משרד הבריאות על הארכת תוקף התו הירוק למתחסנים עד לסוף 2021, אלא שכל עוד על גבי תעודת החיסון הרשמית מופיע מועד תפוגה מוקדם יותר, עלולה להיווצר בעיה לנופשים בחו"ל המציגים את התעודה כמסמך ממשלתי רשמי. 

תפוגה תעודת חיסון
 תפוגה תעודת חיסון

פניית גלובס למשרד הבריאות בעניין זה נענתה כך: "המשרד פועל ליצירת תעודה אחודה שתחליף את תעודות המתחסן והמחלים, ותכיל את פרטי החיסונים וההחלמה. השקת התעודה האחודה צפויה בזמן הקרוב ותהא תקפה עד לסוף שנת 2021, נכון לעכשיו".

בתוך כך נציין כי על-פי הודעת שר הפנים ושרת התיירות, מתגבש מתווה שיאפשר הכנסת זרים מחוסנים ממדינות מסוימות לישראל, וזאת מ-1 ביולי. בשלב זה המתווה לא פורסם, ואנשי התיירות סקפטיים שבעוד כשבועיים יהיה שינוי של ממש בנוגע למדיניות כניסת התיירים לישראל.

בשלב זה, נזכיר, מותרת הכניסה לתיירים במסגרת מאורגנת בלבד, לקבוצות שקיבלו אישור מראש, בכפוף לביצוע בדיקה סרולוגית לאחר הנחיתה בארץ. עד כה נכנסו מאות תיירים במסגרת זו לישראל.