ביהמ"ש הורה: פרטי העסקתה של שרה נתניהו ייחשפו שוב

אשת רה"מ לשעבר התנגדה לבקשת עמותת "הצלחה" לפרסום הפרטים, אך בהמלצת ביהמ"ש הסכימה למסירת פרטי העסקתה והיקף שעות העבודה שלה - אך לא לפירוט היעדרויותיה • זאת לאחר שב-2017 אישר ביהמ"ש לעיתונאי בן כספית לקבל מידע על היקף העסקתה

שרה נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם, "הארץ"
שרה נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם, "הארץ"

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (א') לעיריית ירושלים למסור את פרטי העסקתה של שרה נתניהו, המועסקת כפסיכולוגית, לעמותת "הצלחה" בתוך 30 ימים. בכך התקבלה ברובה העתירה של "הצלחה" המיוצגת על-ידי עו"ד אלעד מן, שביקשה לקבל גם את פירוט ההיעדרויות מהעבודה של שרה נתניהו.

העתירה הוגשה באוקטובר 2020 לפי חוק חופש המידע, לאחר שעיריית ירושלים סירבה למסור את פרטי העסקתה של נתניהו החל מסוף 2017 ועד היום. זאת למרות שבעבר חויבה העירייה למסור את פרטי העסקתה של נתניהו בעקבות עתירה של העיתונאי בן כספית, שיוצג גם הוא על-ידי עו"ד מן, לקבלת מידע על פרטי העסקתה של נתניהו עד שנת 2017.

בדיון שהתקיים היום המליץ השופט דוד גדעוני לצדדים לקבל את העתירה, באופן שהיקף המשרה והמספר הכולל של שעות העבודה בכל חודש יימסרו לעמותת "הצלחה". העמותה ויתרה על דרישתה לקבל את פרטי ההיעדרויות שנכללו בבקשה וגם לא נכללו בפסק הדין הקודם. השופט גדעוני ציין כי מסירת הפרטים בהתאם להחלטה בבקשתו של בן כספית, שהפכה לחלוטה, יכולה הייתה לייתר את ההליכים וההוצאות הכרוכות בהם.

בעתירה נטען כי "חשיפת המידע המבוקש תביא לשיפור הדיון הציבורי המתקיים סביב תפקידיה השונים של המשיבה 4 (שרה נתניהו), יכולתה למלא אותם כהלכה ובמקביל למטלות ולתפקידים אחרים, האופן בו מתבצעת העסקתם עובדים בעלי מעמד מיוחד בשירות הציבורי והיכולת לקיים שיח ציבורי אודות תפקידיה של אשת ראש הממשלה".

עיריית ירושלים, שסירבה למסור את המידע, טענה בתגובתה כי מדובר בבקשה ש"אין מאחוריה אינטרס תקשורתי אמיתי אלא רכילותי בלבד", וכי הבקשה לא הציגה אינטרס בקבלת המידע. עוד נטען כי האיזונים שערך בית המשפט בבקשתו של כספית לא יכולים להילקח בחשבון, וכי היה מדובר במקרה חריג שאין מקום לחזור עליו.

שרה נתניהו טענה, באמצעות עו"ד יוסי כהן, כי מסירת המידע תפגע בפרטיותה, מאחר שמדובר במידע רגיש שלא יכול להועיל לאף מטרה זולת המשך הפגיעה בה. עוד נטען כי עמותת "הצלחה" מציפה את בתי המשפט בעתירות לקבלת מידע ההופך לשיח רכילותי ובלתי ענייני, שאין בו עניין לציבור או תועלת לציבור.

עיריית ירושלים חויבה בהוצאות של 3,000 שקל.

עו״ד יוסי כהן, המייצג את שרה נתניהו, מסר בתגובה: "העתירה שהגיש בן כספית כללה שמונה רכיבים. בית המשפט דחה את העתירה והורה על מענה לשאלה אחת: מועד תחילת העסקתה של הגברת נתניהו ועוד כמה נתונים אגרגטיביים חסרי חשיבות. חרף זאת הגישה עמותת 'הצלחה' עתירה הנסמכת כביכול על פסק הדין בעניין בן כספית, ובית המשפט דחה אותה וצמצם את המענה לאותו מידע שניתן בפסק הדין של בן כספית. זה עוד ניצחון לנתניהו".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי העירייה "תפעל על-פי החלטת בית המשפט".