חברת האנרגיה המתחדשת סולאיר מגייסת 60 מיליון שקל

החברה תקצה לשלושת המשקיעים - הפניקס, ילין לפידות וארקין הולדינגס - קרוב למיליון וחצי מניות, לפי מחיר של 40.9 שקל למניה • המשקיעים יוכלו לממש 735 אלף אופציות לפי 48 שקל למניה

מנכ"ל סולאיר, אלון שגב / צילום: תומר יעקובסון
מנכ"ל סולאיר, אלון שגב / צילום: תומר יעקובסון

חברת האנרגיה המתחדשת סולאיר  מגייסת הון נוסף בהיקף של 60.2 מיליון שקל משלושה משקיעים מסווגים. הגיוס התבצע באמצעות הקצאת מניות ואופציות לקבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס , לבית ההשקעות ילין לפידות ולחברת ההשקעות ארקין הולדינגס של מורי ארקין.

במסגרת המהלך, יוקצו לשלושת המשקיעים כ-1.47 מיליון מניות לפי מחיר של 40.92 שקל למניה, המשקף את מחיר השוק במועד ההחלטה על ההקצאה. הפניקס תשקיע בהנפקה כ-40 מיליון שקל בסולאיר ואילו ילין לפידות וארקין ישקיעו בה 12 מיליון שקל ו-8.2 מיליון שקל, בהתאמה.

בנוסף, יקבלו המשקיעים ללא תמורה כ-735 אלף אופציות הניתנות למימוש למניות סולאיר במחיר של 48 שקל למניה. מחיר מימוש האופציות, משקף את המחיר בו הונפקה מניית סולאיר בבורסה בת"א בחודש פברואר השנה.

לדברי החברה, מימוש מלא של האופציות יזרים לקופתה עוד כ-35.3 מיליון שקל. תמורת ההנפקה נועדה לשמש למימוש תוכניות החברה בשווקי היעד שלה באירופה.

לאחר השלמת ההנפקה תחזיק הפניקס בכ-7% ממניות סולאיר, וב-10% במקרה של מימוש מלא של האופציות. בית ההשקעות ילין לפידות, שהחזיק טרם ההנפקה ב-5.1% ממניות סולאיר, בחרה להגדיל את השקעתו ל-7.3% בדילול מלא.

פרויקטים בהיקף של 2.2 גיגה וואט

סולאיר אנרגיות מתחדשות עוסקת בייזום, תכנון, פיתוח, הקמה, ניהול והפעלה של פרויקטים לייצור חשמל והפקת אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת בישראל ובאירופה מזה כשני עשורים, ומחזיקה בצבר פרויקטים בהפעלה מסחרית ובשלבי פיתוח שונים, לרבות פרויקטים בייזום, בישראל ובחו"ל בהיקף של כ-2.2 גיגה וואט.

מתוכם, לחברה צבר פרויקטים מחוברים בהקמה ולקראת הקמה בהיקף של כ-188 מגה וואט, והיא נערכת לקראת הבשלה של צבר פרויקטים משמעותי לקראת סוף הרבעון האחרון של 2021. עיקר פעילות החברה בישראל הינה ייזום והקמה של פרויקטים מניבים של מערכות פוטו-וולטאיות, קרקעיות או על גבי גגות (מבני ציבור, מפעלים, מבנים חקלאיים), המשמשות לשם הזרמת חשמל לקווי החלוקה וההולכה הארציים ולשימוש עצמי של צרכנים פרטיים.

לדברי אלון שגב, מנכ"ל סולאיר, "העסקה משקפת הבעת אמון יוצאת דופן בחברה מהגופים המובילים בשוק ההון. מאז ההנפקה צבר הפרויקטים שלנו גדל בשיעור חסר תקדים, של כ-54% ועומד כיום על כ-2.2 גיגה וואט. מדובר בצבר משמעותי אשר מצריך מאיתנו גמישות פיננסית מירבית לצורך מימוש יעיל שלו. אנו ממשיכים לתת דגש לבניית צבר איכותי ורווחי התואם את פרופיל הסיכון של החברה והתשואה אליה אנו מכוונים. לצד זאת, אנו בוחנים באופן שוטף כניסה ליעדים חדשים ביחד עם שותפים מקומיים אשר לחברה היכרות טובה וארוכת שנים עימם, כדוגמת פולין, אשר יהוו מנועי צמיחה לפורטפוליו הקיים".

סולאיר, שבשליטת פאולה וילין שגב ואלון שגב, גייסה בפברואר האחרון מהציבור סכום של 117 מיליון שקל לפי שווי של 600 מיליון שקל אחרי הכסף. מים ההנפקה ועד סוף חודש מארס השלימה מניית סולאיר ירידה של כ-23%, אולם מאז רשמה התאוששות ותיקנה כמחצית מהירידה.

בעקבות ההודעה היום נסחרה סולאיר בעלייה של כ-4% למחיר של 43.4 שקל, המשקף שווי חברה של 540 מיליון שקל. מחיר השוק הנוכחי משקף עלייה של 17% מהשפל, אולם נמוך עדיין בכ-10% ממחיר ההנפקה.