תע"א השלימה מסירת 100 מל"טים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים ללקוח אירופי

חברת בלובירד מקבוצת התעשייה האווירית השלימה את מסירת המל"טים מסוג WanderB- VTOL הממריאים ונוחתים אנכית • עסקה זו היא חלק ממגמה בעולם לשימוש במל"טים מסוג זה, המספקים יתרונות חשובים בעולמות היבשתי והימי כאחד

מל"ט מסוג WanderB- VTOL / צילום: תע"א
מל"ט מסוג WanderB- VTOL / צילום: תע"א

חברת בלובירד אירו סיסטמס מקבוצת התעשייה האווירית השלימה לאחרונה מסירה ללקוח אירופאי של 100 מל"טים מסוג WanderB- VTOL, הממריאים ונוחתים אנכית (VTOL) . המסירה היא חלק מעסקת מכירה של מעל 150 מל"טים, בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. בתעשייה האווירית מדגישים כי המסירה בוצעה לפי לוח הזמנים שהוסכם, וזאת על אף השלכותיה של מגפת הקורונה.

עסקה זו היא חלק ממגמה בעולם לשימוש במל"טים הממריאים ונוחתים אנכית, המספקים יתרונות חשובים בעולמות היבשתי והימי כאחד. התעשייה האווירית רכשה בשנה שעברה 50% מאחזקותיה של חברת בלובירד מתוך מגמה להרחיב את התחום שבלובירד מתמחה בו - הפלטפורמות המתקדמות בתחום ה-VTOL.

מפקד הכוחות היבשתיים במדינת הלקוח ציין כי "מערכות ה-VTOL של בלובירד מספקות מידע מודיעיני חשוב בזמן אמת ומודעות מצבית. המערכות נבחנו בתנאי סביבה קיצוניים, כ'עין בשמיים' של הכוחות בשטח, והן התמודדו בכבוד רב עם אתגרי שדה הקרב המודרני. המערכות של בלובירד עונות לצרכים המבצעיים בצורה מושלמת בשטח, ומעניקות לנו יתרון מובהק".

סמנכ"ל התעשייה האווירית, מנהל חטיבת כלי טייס צבאים ויו"ר הדירקטוריון הנכנס של בלובירד, משה לוי: "אני מברך על מסירת המערכות ללקוח, ושמח לציין אבן דרך חשובה זו. חברת בלובירד מוסרת כלי טקטי העונה על כל דרישות הלקוח והאתגרים המבצעיים העומדים בפניו. אני סמוך ובטוח ששיתוף הפעולה עם התעשייה האווירית יביא לעסקאות נוספות בתחום, ולפיתוח מערכות משוכללות יותר בעולם המל"טים הטקטיים בדגש על יכולות ה- VTOL ".

מנכ"ל ומייסד חברת בלובירד, רונן נדיר: "יכולות מערכות ה-VTOL ההיברידי משלבות יתרונות של כלי טיס בעל כנף קבועה (יעילות אנרגטית, טיסה מהירה, זמן שהיה, יכולת גלישה ללא מנוע), עם היתרונות הייחודיים של יכולת המראה ונחיתה אנכיות (VTOL), ובהם היכולת להמריא ולנחות בכל תוואי גם כאשר שטחי המראה או נחיתה מוגבלים.

"שילוב יכולות אלה, לצד שאר היכולות המוכחות של מערכות החברה, מקנים למשתמשי הקצה יתרונות מבצעיים רבים למול אתגרי שדה הקרב וזירת הגנת המולדת המודרניים".