איפה אפשר לעשות בדיקת קורונה לפני נסיעה לחו"ל, וכמה זה עולה?

התפשטות זו האומיקרון הביאה יותר ויותר מדינות לדרוש בדיקת PCR ממי שרוצה להיכנס בשעריהן • כמה יעלה לכם לעשות בדיקת קורונה לפני הנסיעה בבית חולים, בנתב"ג וברשתות הקמעונאות, ואיפה הכי זול?

בדיקת קורונה / צילום: Shutterstock, Horth Rasur
בדיקת קורונה / צילום: Shutterstock, Horth Rasur

עם החשש מהתפשטות זן האומיקרון, עוד ועוד מדינות חוזרות לדרוש בדיקות PCR מהנכנסים אליהן: כך למשל יוון, איטליה וארה"ב. האחרונה מאפשרת לבצע בדיקת אנטיגן או PCR ובלבד שהבדיקה תיעשה בטווח של יום לפני הטיסה. בנוסף, הביקוש לבדיקות עולה בהתאם להנחיות כיום, הדורשות חובת בידוד שגורפת לכלל הנכנסים. הבידוד, שעומד על שלושה ימים למחוסנים ושבעה ימים ללא מחוסנים, מותנה בביצוע של בדיקת PCR - ומי שלא ירצה להמתין לתוצאות של קופת החולים יוכל לשלם ולקבל תוצאות מהר יותר.

מי שמציעה את המחירים הזולים ביותר כיום היא חברת AID, המציעה בדיקה מהירה שתוצאותיה מתקבלות עד 6 שעות ב-99 שקל ובדיקת אנטיגן המיועדות גם לטסים לחו"ל במחיר של 34 שקל. בשלב זה השירות מוצע בנתיב המהיר ליד נתב"ג, וזאת עד השעה 01:00 בלילה ובירושלים (הר חוצבים) עד השעה 01:30. בקרוב ייפתחו עמדות נוספות באיירפורט סיטי, ברחובות ובבאר שבע.

אומגה (צ'ק טו פליי), שיצאה מנתב"ג ופרוסה במספר נקודות בהן דיזנגוף סנטר, רמת החייל, מרכז עזריאלי תל אביב, חיפה ובאר שבע, אייר פורט סיטי ועוד - מציעה בדיקות ליוצאים לחו"ל ב-75 שקל עם תוצאות המתקבלות עד 14 שעות ממועד ביצוע הבדיקה. בדיקה מהירה המספקת תוצאה תוך ארבע שעות מתומחרת ב-135 שקל.

מי שהחליפה את אומגה בנתב"ג היא חברת פנג'יה (טסט טו פליי) שמציעה בדיקות במחיר של 89 שקל לבדיקה רגילה (14 שעות) ו-149 שקל לבדיקה מהירה (4 שעות). לחברה עמדות דרייב אין בנתב"ג.

עוד נכנסה לאחרונה לתחום היא הרשת גוד פארם של רמי לוי. בחלק מסניפיה מוצעות בדיקות אנטיגן ב-49 שקל (אותה מבצעת חברת סופיה) ובדיקת PCR במחיר של 89 שקל. תוצאה תתקבל עד 30 שעות ממועד הדגימה.

גוד פארם הצטרפה אל רשתות הפארם שכבר מציעות את השירות. בסופר פארם מחירי הבדיקות עומדים על 89-119 שקל. ברשת ניתן גם לבצע בדיקות אנטיגן במחיר של 59 שקל. ברשת Be של שופרסל עלות בדיקת PCR נעה בין 95 שקל עד ל-139 שקל. על בדיקה זו ניתן לשלם גם באמצעות 80 נקודות הנוסע המתמיד של אל על. בשתי הרשתות התוצאות יתקבלו עד השעה 10:00 בבוקר למחרת יום ביצוע הבדיקה.

היצע הבדיקות לפני טיסות כולל את רשתות הפארם ואת חברות הדלק: כך למשל חברת הגנטיקה AID GENOMICS מבצעת בדיקות קורונה בתחנות סונול. מדובר בבדיקות שמיועדות גם ליוצאים לחו"ל שתוצאותיהן יתקבלו עד 24 שעות ממועד הבדיקה. המחיר: 99 שקל. חברת AID מציעה גם שירות בדיקות בסניפי ביקורופא, גם הוא במחיר של 99 שקל לבדיקה.

את הבדיקות ניתן לבצע בין השעות 10:00 ל-22:00 בפריסה הכוללת תחנות סונול בירושלים, ברמת גן, בכפר סבא, בחדרה, בנהריה, באשדוד, בנתניה, בראשון לציון ועוד.

בדיקות ניתן גם לבצע בסניפי מד"א ביחד עם חברת איכילוב Well, בתחנות שונות ברחבי הארץ במחיר של 135 שקל.

לא לשכוח - בדיקה גם לפני החזרה לישראל

כלל החוזרים לישראל, לרבות מחוסנים/מחלימים, נדרשים לבצע בדיקות לפני הטיסה לישראל. כיום ניתן לבחור בין בדיקת PCR שתיעשה 72 שעות לפני המראה או בדיקת אנטיגן (זולה ומהירה יותר) בטווח של 24 שעות לפני המראה. ההמלצה היא לוודא מראש מקום לביצוע הבדיקה ביעד שבו אתם שוהים ובמידת הצורך גם להזמין תור מראש.

בדיקה נוספת מבצעים כל הנוסעים לאחר הנחיתה בנתב"ג, בדיקה זו כרוכה בתשלום: 100 שקל בתשלום במקום או 80 שקל בהזמנה מראש. הנוחתים כולם מחויבים כאמור לשהות בבידוד, אותו יסיימו לאחר ביצוע בדיקה נוספת, ועומד על שלושה ימים למחוסנים ושבעה ימים ללא מחוסנים. החוזרים ממדינות אדומות נדרשים לשבעה ימי בידוד גם אם הם מחוסנים/מחלימים.