סין מחריפה את המלחמה נגד הביטקוין, והמטבע הדיגיטלי צונח

הבנק המרכזי בסין זימן בנקים וחברות לתשלומים סלולריים והורה על עצירת פעילות הקריפטו • אתמול הממשל הסיני עצר את אספקת החשמל לכורי המטבעות • הביטקוין מאבד כ-8% ומחירו עומד על כ-32.5 אלף דולר • האת'ריום והדוג'קוין מצטרפים לירידות

ירידות במסחר בביטקוין / צילום: Shutterstock
ירידות במסחר בביטקוין / צילום: Shutterstock

שוק הקריפטו רושם יום נוסף של ירידות, על רקע החמרת ההגבלות על פעילות הביטקוין בסין. הבנק המרכזי של סין זימן קבוצת בנקים ואפליקציות תשלום סלולרי, בהן AliPay הפופולרית, והורה על עצירת כל פעילות ביטקוין שעוברת דרכם. אתמול הממשל הסיני עצר את אספקת החשמל לכורי המטבעות והחמיר את הירידות בשוק.

הבוקר פרסם הבנק המרכזי בסין הצהרה על זימון אותם חברות ובנקים, בהם בנק סין לתעשייה ומסחר, בנק סין לחקלאות, בנק סין לבניין, הבנק לחיסכון בדואר, וכן חברת התשלומים הסלולרי AliPay של קבוצת עליבאבא.

בתגובה, הביטקוין מאבד גובה ויורד ב-8% ל-32.5 אלף דולר ליחידה, כמחצית מהשיא שרשם באפריל האחרון - כ-65 אלף דולר ליחידה.

גם האת'ריום צולל ויורד לרמה של 1,955 דולר בלבד, כאשר זו הפעם הראשונה בחודש האחרון שהוא יורד מתחת לרף ה-2,000 דולר. בכך משלים המטבע ירידה של כ-21% בשבוע. הדוג'קוין נסחר תמורת 22 סנט, והריפל, שלאחרונה זכה לחצות את רף הדולר למטבע, נסוג ומחירו עומד על 67 סנט בלבד ליחידה.

לפני שבוע בלבד הביטקוין נסחר תמורת 41 אלף דולר, הודות לציוץ של מייסד טסלה אילון מאסק על כך שהחברה תשקול קבלת ביטקוין כתשלום שוב, אם תתאפשר כרייה שלפחות 50% ממנה מקורה באנרגיה ירוקה. 

הבנק המרכזי בסין הסביר את הדרישה בכל שהשימוש במטבעות קריפטו משמש לפעולות חשודות שמפריעות להתנהלות הפיננסית של סין, וכי הדבר מהווה סיכון להלבנת כספים ופעולות לא חוקיות נוספות. הבנק הביע את עמדתו בנושא כבר ב-2017, אז ציין ששום מוסד פיננסי צריך לספק שירות בכל הקשור למסחר במטבעות דיגיטליים.