אחרי שבע שנים ללא מימון, הסטארט-אפ של מיקי בודאי מקבל את אחת ההשקעות הגדולות אי פעם בישראל

טרנסמיט סקיוריטי, שהקימו היזמים בודאי וראקש לונקאר, הודיעה על גיוס 543 מיליון דולר לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר - בסבב הגיוס הראשון שלה • בחברה, שמפתחת פתרונות אימות ביומטריים, סירבו למסור כמה ממנו ילך לעובדים והמייסדים וכמה יושקע בחברה

מנכ"ל טרנסמיט סקיוריטי, מיקי בודאי / צילום: עמרי אראל
מנכ"ל טרנסמיט סקיוריטי, מיקי בודאי / צילום: עמרי אראל

אי שם ב-2004 ניבא ביל גייטס את מותה הצפוי של האבטחה המבוססת על סיסמאות הגישה. "אין ספק כי לאורך זמן אנשים יסתמכו פחות ופחות על סיסמאות. אנשים משתמשים באותן סיסמאות למערכות שונות, הם כותבים אותן ואלו פשוט לא עומדות ברף למשהו שאתה רוצה לאבטח", אמר גייטס.

כמעט שני עשורים אחר כך התחזית של גייטס עדיין לא התממשה ונדמה שהתלות של כולנו בסיסמאות לכניסה ליישומים ואפליקציות רק גדלה, על אף כל חסרונות השיטה מבחינת חוויית משתמש ואבטחה. ובכל זאת יש רבים שעדיין מנסים ליצור את אותו העולם נטול הסיסמאות שחזה גייטס. אחד מהם הוא יזם הסייבר מיקי בודאי, מנכ"ל ואחד ממייסדי טרנסמיט סקיוריטי (Transmit Security), שמפתחת פתרונות לאימות זהות על בסיס ביומטרי נטול סיסמה.

"עד לא מזמן היו מכשולים טכנולוגיים שלא אפשרו פתרונות כאלה וגם הספקים הגדולים כמו מיקרוסופט וגוגל לא מיהרו להיפטר מהסיסמאות, אבל בשנתיים האחרונות הסטנדרטים התקדמו משמעותית והמצב השתנה. אנחנו נתנו אשתקד תחזית שתוך 1-3 שנים מרבית הארגונים ירדו מהסיסמאות ולאחרונה גם חברת המחקר גרטנר פרסמה תחזית דומה", אומר בודאי.

טרנסמיט סקיוריטי הודיעה היום (ג') על קבלת השקעת ענק של 543 מיליון דולר, באחד מסבבי הגיוס הגדולים ביותר של סטארט-אפ ישראלי אי פעם. טרנסמיט מסרה כי הגיוס בוצע לפי הערכת שווי של 2.2 מיליארד דולר, אך בודאי סירב לומר כמה מתוך ההשקעה יגיע לחברה וכמה ילך לקניית החזקות של המייסדים והעובדים (סקנדרי). טרנסמיט מעסיקה כיום כ-200 עובדים, מתוכם 110 בישראל. "אנחנו דואגים לעובדים שלנו בכל צורה שאפשר וחלקם הולכים איתנו מאז ההקמה", הסתפק בודאי באמירה כללית.

"להסביר למה אנחנו חברה חמה"

בודאי הוא אחד מיזמי ההייטק הישראלים הפוריים ביותר. בתחילת המיליניום בודאי הקים יחד עם שלמה קרמר את חברת אבטחת המידע אימפרבה שנסחרה בנאסד"ק לפני שנרכשה ב-2.1 מיליארד דולר. מאוחר יותר ייסד בודאי יחד עם ראקש לונקאר את טראסטיר, שנמכרה תמורת יותר מ-700 מיליון דולר ל-IBM. שנה לאחר אותה המכירה, ב-2014, השניים הקימו במשותף את טרנסמיט, שבה לונקאר מכהן כנשיא.

נשיא טרנסמיט סקיוריטי ראקש לונקאר / צילום: קייט רני
 נשיא טרנסמיט סקיוריטי ראקש לונקאר / צילום: קייט רני

באופן מאוד לא טיפוסי לסטארט-אפים, טרנסמיט פעלה עד היום ללא גיוס כסף חיצוני. בשלב ההקמה בודאי ולונקאר סיפקו הלוואה של כמה מיליוני דולרים לחברה, שהוחזרה מאז. עד לגיוס הנוכחי, בעלי המניות היחידים של טרנסמיט היו המייסדים והעובדים שמחזיקים באופציות.

הגיוס הנוכחי הוא למעשה הראשון של החברה ולפי הודעת טרנסמיט מהווה את גיוס סבב A הגדול ביותר של חברת סייבר בעולם. הגיוס הובל על ידי הקרנות אינסייט פרטנרס וג'נרל אטלנטיק והשתתפו בו וינטג', SYN ונצ'רס, אריסטאנל ונצ'רס, Geodesic וסייברסטארטס של גילי רענן.

"הרגשנו שבסיטואציה הנוכחית בשוק, העובדה שלא גייסנו כסף מקשה עלינו יותר מאשר עוזרת", אומר בודאי. "זה הקשה עלינו בגיוס עובדים, כי המועמדים לא ידעו להשוות אותנו לחברות אחרות שהן חדי-קרן והיינו צריכים להשקיע משאבים כדי להסביר למה גם אנחנו חברה חמה. גם התקשורת התעלמה מאיתנו כי לא גייסנו והרבה לקוחות שאלו מי הקרנות הון סיכון שעומדות מאחורינו. חוץ מזה טרנסמיט הגיעה לגודל המקסימלי של חברה שראקש ואני בנינו כמייסדים, ולכן נשמח לעזרה של קרנות הון סיכון עם ניסיון בהצמחה של חברות בשווי עשרות מיליארדי דולרים, שזה היעד שלנו".

ובכל זאת למה לגייס דווקא 543 מיליון דולר?
"אם אתה מגייס 20-30 מיליון דולר זה טובע בים הגיוסים ואין בזה ייחודיות. חוץ מזה שהקרנות הגדולות רוצות להחזיק נתח משמעותי בחברה. מה שקרה זה שהמשקיעים קבעו את השווי של החברה והחליטו על החזקה מינימלית שהם רוצים ומכאן נגזר סכום ההשקעה. לא אנחנו אמרנו שאנחנו רוצים 543 מיליון".

שוק של 14 מיליארד דולר

טרנסמיט פועלת בשוק הצומח של ניהול זהויות משתמשים. לפי דוח של חברת המחקר גרטנר מהחודש שעבר, שוק זה יגלגל ב-2021 הכנסות של 13.9 מיליארד דולר - עלייה של 15.6% לעומת אשתקד. מובילות התחום הן חברות ענק כדוגמת מיקרוספט ואוקטה, שנסחרת לפי שווי של 30 מיליארד דולר. לדברי בודאי, קצב ההכנסות החוזרות השנתי של טרנסמיט עומד על כ-100 מיליון דולר (במונחי ARR) כשבין הלקוחות של נמנים גופים פיננסים כמו UBS ו-HSBC, ובישראל גם הבנקים לאומי והבינלאומי.

טרנסמיט היא גם אחת משורה ארוכה של חברות, החל מסטארט-אפים קטנים עד לענקיות טכנולוגיה, שמנסות למצוא פתרון זיהוי נטול סיסמה. בחודש שעבר, למשל, הודיעה אפל כי היא בוחנת פתרון שיאפשר למשתמשים להצמיד לשם המשתמש מידע ביומטרי (טביעת אצבע או זיהוי פנים), וכך לדלג על הצורך בשמירת סיסמאות ליישומים.

טרנסמיט פיתחה עד היום שלושה מוצרים כשהמעניין ביותר הוא BindID שהושק בפברואר האחרון. היישום מאפשר לארגונים ואפליקציות לאמץ בקלות אימות משתמשים על בסיס הקוראים הביומטרים שנמצאים בסמארטפון, במקום להסתמך על סיסמאות. אם משתמש מנסה להיכנס ליישום דרך מחשב ללא קורא ביומטרי, יוצג לו על המסך קוד QR, אותו הוא צריך לסרוק בעזרת הסמארטפון, שאז יאמת את זהותו. הפתרון של טרנסמיט מתאים גם למוקדי שירות שיכולים לזהות את הפונה דרך אותו מידע ביומטרי מהסמארטפון ללא שאלות מזהות.

"אנחנו נותנים פתרון מקצה לקצה שהוא נטול סיסמה, שזה משהו שאין לאף אחד אחר", אומר בודאי. "גם אם יש אפליקציה שאפשר להיכנס אליה דרך טביעת אצבע או זיהוי פנים, אם אתה מוחק אותה מהטלפון ומתקין מחדש, החלפת מספר או באלף ואחד תסריטים אחרים, אז תצטרך לחזור לסיסמה. הפתרון שלנו בא למחוק לחלוטין את הסיסמאות כי הן בעיה. בניגוד לאחרים, הטכנולוגיה שלנו גם מאפשרת להעיף את הסיסמאות תוך שעות עבודה דרך API פשוט אחד שאפשר להטמיע".

טרנסמיט סקיוריטי

תחום עיסוק: מפתחת פתרונות אימות זהות על בסיס ביומטרי נטול סיסמה
היסטוריה: נוסדה ב-2014 על ידי היזמים מיקי בודאי וראקש לונקאר, שהקימו ביחד את טראסטיר שנמכרה ל-IBM תמורת מעל 700 מיליון דולר. זהו גיוס ההון החיצוני הראשון של החברה
נתונים: הגיוס הנוכחי בוצע על פי שווי של 2.2 מיליארד דולר. החברה מעסיקה 200 עובדים, 110 מהם בישראל. קצב ההכנסות החוזרות השנתי של טרנסמיט עומד על כ-100 מיליון דולר.