גיוס הון | פרשנות

טרנסמיט סקיוריטי לא בדיוק השלימה גיוס, אז למה לקרוא לזה ככה?

אחרי שנים מתחת לרדאר יחסית, טרנסמיט יצאה עם סכום גיוס מרשים, אבל למה היא השאירה את הפרטים מעורפלים? • מן הראוי היה שהחברה תהיה שקופה האם עשתה גיוס או אקזיט, כי זה לא בדיוק אותו דבר

מנכ"ל טרנסמיט סקיוריטי מיקי בודאי / צילום: עמרי אראל
מנכ"ל טרנסמיט סקיוריטי מיקי בודאי / צילום: עמרי אראל

מהם בדיוק 543 מיליון הדולר שעליהם הכריזה טרנסמיט סקיוריטי היום? והאם זהו באמת סבב הגיוס המוקדם הגבוה בתולדות הסייבר העולמי? על השאלות האלה קשה לענות בצורה חד משמעית כי בטרנסמיט מסרבים למסור פרטים חשובים.

כמה יקבלו העובדים?

חלק מהסכום ש"גייסה" טרנסמיט צפוי ללכת לאקזיט, במסגרתו שני המייסדים, מיקי בודאי וראקש לונקאר, יחד עם עובדים בחברה המחזיקים באופציות ימכרו את החזקותיהם. כמה בדיוק? בחברה לא מוכנים לומר. המנכ"ל בודאי הסתפק בתשובה כללית מאוד לפיה "אנחנו דואגים לעובדים שלנו בכל צורה שאפשר וחלקם הולכים אתנו מאז ההקמה".

אין בושה בסקנדרי

עסקאות סקנדרי היו בעבר מילה גסה בהייטק הישראלי, סימן לכך שהמייסדים לא מאמינים בעתיד ארוך הטווח של החברה. אבל כיום, כשחברות ישראליות לא נמכרות מהר כמו פעם, סקנדרי נתפסת כלגיטימית עבור נזילות לבעלי המניות, כולל המייסדים והעובדים, בדרך לבניית חברה גדולה. בזמן שכל כך הרבה סטארט-אפים ישראלים מנפיקים בוול סטריט בשווי גבוה ונותנים לעובדים להשתתף בהצלחה, סקנדרי היא אפילו מתבקשת מבחינת טרנסמיט כדי לחלק כסף לעובדים בזמן שהיא נשארת פרטית.

אחרי שנים מתחת לרדאר יחסית, טרנסמיט יצאה עם סכום גיוס מרשים, אבל למה היא השאירה את הפרטים השאירה מעורפלים? מן הראוי היה שהחברה תהיה שקופה האם עשתה גיוס או אקזיט, כי זה לא בדיוק אותו דבר. במקום זה בהודעה נכתב גיוס ענק ולא מדויק.