חיסכון של מאות אלפי שקלים: ענקית הטכנולוגיה אנבידיה תממן לכל עובדיה טיפולי פונדקאות

החברה תממן באופן מלא וללא מגבלות את כל ההוצאות הכרוכות בכך, ללא הבחנה במגדר, נטייה מינית או מצב משפחתי • תממן גם כל הליך הורות אלטרנטיבי כמו אימוץ • הזכות תינתן ללא קשר לוותק של העובד בחברה: "לא יהיו פה עובד או עובדת שירצו להיות הורים ויוותרו על החלום מסיבה כלכלית"

משרדי חברת NVIDIA / צילום: באדיבות NVIDIA
משרדי חברת NVIDIA / צילום: באדיבות NVIDIA

ענקית הטכנולוגיה אנבידיה, המפתחת שבבים ופלטפורמות בינה מלאכותית, תממן לכל עובדיה טיפולי פונדקאות משנת 2021. החברה תממן באופן מלא וללא מגבלות את כל ההוצאות הכרוכות בכך, ללא הבחנה במגדר, נטייה מינית או מצב משפחתי. בנוסף הודיעה אנבידיה  כי תממן כל הליך הורות אלטרנטיבי כמו אימוץ. הזכות תינתן ללא קשר לוותק של העובד בחברה.

לפי דוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מ-2018, העלות המשוערת להליך פונדקאות בישראל היא 165-185 אלף שקל (תשלום בסיס לפונדקאית, אליו יש להוסיף עשרות אלפי שקלים להחזרי הוצאות וכן עבור עמלת תיווך לסוכנות הפונדקאות); ואילו בחו"ל מדובר ב-176-734 אלף שקל, תלוי במדינה שבה מבצעים את הפונדקאות. לפי פרסומי סוכנות התיווך הישראלית "משפחת תמוז", עלויות הפונדקאות בארה"ב מגיעות ל-378-450 אלף שקל, וזאת מבלי להחשיב את הוצאות הטיסה, בדיקות גנטיות ובדיקת זרע והטסתו. באלבניה, מדינה שמאפשרת גם היא בעת האחרונה הליכי פונדקאות לגברים, העלות מוערכת ב-276 אלף שקל.

"הזכות להורות היא זכות בסיסית, ואנחנו שמחים להכריז על המהלך במיוחד עכשיו, בחודש הגאווה", אמר עו"ד גדעון רוזנברג, ראש מערך משאבי האנוש באנבידיה ישראל. "לא יהיו פה עובד או עובדת שירצו להיות הורים ויוותרו על החלום מסיבה כלכלית. אני קורא לעוד חברות במשק הישראלי לנקוט צעדים דומים". 

ראש מערך משאבי האנוש של אנבידיה ישראל, עו"ד גדעון רוזנברג / צילום: באדיבות NVIDIA
 ראש מערך משאבי האנוש של אנבידיה ישראל, עו"ד גדעון רוזנברג / צילום: באדיבות NVIDIA

ביולי 2018 עבר התיקון לחוק הפונדקאות שאיפשר לנשים ללא בן זוג, שאינן יכולות לשאת הריון עקב נסיבות רפואיות, ללדת באמצעות אם פונדקאית. במקור התיקון היה אמור להכליל גם גברים מהקהילה הגאה, אולם הסעיף הזה נפסל במהלך שעורר סערה ציבורית. כבר אז הודיעה אנבידיה על מענק של 60 אלף שקל ותוספת חודש חופשת לידה לכל עובד או עובדת בהליך פונדקאות, וכעת היא מרחיבה את התמיכה ומסירה את המגבלה הכספית על מימון ההליך היקר, ותעניק החזר מימון מלא וללא תקרת עלות.

אנבידיה מעסיקה כיום בישראל למעלה מ-2,500 עובדים, לאחר רכישת מלאנוקס. עובדי אנבידיה בישראל פזורים בשבעה מרכזי פיתוח: יקנעם, תל אביב, רעננה, ירושלים, באר שבע, קריית גת ותל חי. מרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל הוא אחד הגדולים ביותר של החברה מחוץ לארה"ב.